actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st November 2012, 12:34
k#n.vangheel k#n.vangheel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 22
Celstraf met uitstel gevraagd voor pater die jongens misbruikte

Voor de Gentse correctionele rechtbank heeft het openbaar ministerie woensdagmiddag twee jaar celstraf met probatie-uitstel gevraagd voor een 43-jarige pater van de orde van de Salesianen. De man wordt beschuldigd van de aanranding van twee minderjarige jongens in 2001 in het internaat van de Don Bosco-scholen in Gent.

De feiten gebeurden tussen januari en maart 2001 in de slaapzaal van het internaat. De man betastte een jongen van 13 en een jongen van 12 onder de lakens. Hij wordt ook beschuldigd van de verkrachting van het oudste kind.

De man bekende het misbruik nadat de kinderen naar de directie waren gestapt. Hij werd ontslagen als opvoeder en moest een behandeling volgen. Er werd geen klacht ingediend bij het gerecht, en de feiten kwamen pas aan het licht toen een andere opvoeder in 2010 naar het gerecht stapte.

Het openbaar ministerie vroeg woensdag twee jaar cel gekoppeld aan uitstel met probatievoorwaarden, waarbij de man zijn behandeling moet voortzetten.

"Iets heel stoms"

De verdediging vraagt probatie-opschorting, wat betekent dat de man geen straf opgelegd krijgt als hij zich aan bepaalde voorwaarden houdt. De pater zelf toonde zich bereid om zijn behandeling onder controle van justitie voort te zetten. "Ik heb ooit iets heel stoms gedaan elf jaar geleden en moet nu de gevolgen dragen daarvoor. Ik heb de voorbije jaren alle stappen ondernomen om er iets aan te doen. Ik wens me te verontschuldigen voor wat er gebeurd is met de slachtoffers."

bron:http://www.gva.be
mening: Ik vind dat de man straf moet krijgen ook al is dit voorval 11 jaar geleden gebeurd. Het is niet omdat iets lang geleden gebeurd is dat het vergeten mag worden. Deze jongens zullen daar nog steeds een trauma aan over houden en zullen het na 11 jaar niet vergeten zijn. Dit is iets dat hen zal bijblijven voor de rest van hun leven. Door zichzelf te verontschuldigen zal hij zijn daden zeker niet kunnen goedmaken en daarom vind ik dat hij een straf verdiend. Het is ook niet omdat hij een gelovige is dat hij geen straf zou moeten krijgen. Al komt dit vaak voor.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.