actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th October 2012, 22:50
g*rd.janssens's Avatar
g*rd.janssens g*rd.janssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 97
Europa stoot minder broeikasgassen uit

Europa heeft vorig jaar 2,5 procent minder broeikasgas uitgestoten dan het jaar ervoor. Dat heeft het milieubureau van de Europese Unie gemeld. De lagere uitstoot komt vooral door de milde winteren ook door de bescheiden economische groei van 1,5 procent.
Europa brengt al enkele jaren steeds minder broeikasgas in de lucht. De daling gaat nu zo snel, dat de Europese Unie verder gaat dan de doelstellingen in het zogenoemde Kyoto-protocol.

De afspraak was dat de 15 toenmalige EU-landen 8 procent minder koolstofdioxide (CO2) zouden uitstoten in 2012 dan in 1990. Maar de afname komt eind dit jaar waarschijnlijk uit op bijna 14 procent.


Bron: deredactie.be
woensdag 24 oktober 2012


Eigen mening: Het is alweer een tijdje geleden dat ik nog iets hoorde over de opwarming van de aarde en het Kyoto-protocol, dus ben ik blij dat men er nog mee bezig is.
De cijfers zijn in ieder geval positief; we hebben beter gepresteerd dan verwacht! Maar is dat wel goed genoeg, vraag ik me dan af.
De gegevens die als verwachting worden vrijgegeven zijn nog altijd niet definitief en zullen (naar politieke traditie) waarschijnlijk net iets minder positief zijn dan de voorspellingen. Daarnaast moeten de resultaten ook in perspectief worden gebracht met de effectieve doelen die de doelstellingen voor ogen hebben: o.a. namelijk niet louter het verminderen van de uitstootgassen, maar het compleet milieu-vriendelijk zijn en volledig 'green' de toekomst tegemoet gaan.
Desalniettemin ben ik ervan overtuigd dat de EU goede stappen heeft ondernomen en de weg die we nu volgen zeker niet slecht is.
Goed nieuws dus!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th October 2012, 11:37
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 122
Er is sprake van een daling van de broeikasgassen, en dat is positief. Maar toch zijn we er nog lang niet. Er is nog een lange weg te gaan om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Het artikel zegt zelfs dat de uitstoot gedaald is omwille van de milde winteren, wat slaat op de opwarming van de aarde.
Het Kyoto-protocol is een goed initiatief om samen met Europa de opwarming van de aarde tegen te gaan. Dat het sneller gaat dan verwacht, is een goed teken maar dan moet er wel dringend worden nagedacht over nieuwe doelstellingen zodat elk land de moed niet verliest om verdere opwarmingen tegen te gaan!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.