actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 17th October 2012, 07:53
michiel.bouwen's Avatar
michiel.bouwen michiel.bouwen is offline
Registered User

Kennedy wilde Cuba aanvallen

BRUSSEL - De Amerikaanse president John F. Kennedy had zijn speech voor de invasie van Cuba in oktober 1962 klaar. Volgens Britse nieuwssites is in de archieven van Robert Kennedy, de broer van de president, een conceptspeech gevonden waarin de president de vernietiging van de raketinstallaties aankondigt. ‘Met een bezwaard hart, en in navolging van de eed die ik heb afgelegd, heb ik de Amerikaanse luchtmacht opdracht gegeven om de kernwapens op Cuba te verwijderen.’ Zo ver kwam het niet. In zijn uiteindelijke speech riep hij de Russische partijleider Chroesjtsjov op te stoppen met de bouw van kerninstallaties op Cuba en kondigde hij een verbod aan tegen de leveringen van nieuw Sovjet-materiaal. Vier dagen later antwoordde Chroesjtsjov dat Sovjet-Unie bereid was zijn handen van Cuba af te trekken zolang de VS het eiland niet zouden binnenvallen.

Uit: De Standaard

Mijn mening:
Een verrassende vondst, denk nu maar eens na over wat er zou gebeurd zijn indien Amerika wel Cuba had aangevallen. De Sovjet-Unie zou gereageerd hebben en dit zou mogelijk geëscaleerd hebben toch een derde wereldoorlog. Dit geeft maar weer hoedanig de kleinste gebeurtenissen toch het verloop van heel de geschiedenis kunnen bepalen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:40.