actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st May 2012, 13:51
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Talking Langer kijken

Langer kijken

Marc Reynebeau


Wie dacht dat de televisie er was om rustig voor te gaan zitten, heeft dat altijd verkeerd begrepen. Ze dient, toch het commerciële deel ervan, om ervoor te zorgen dat we ons dagelijkse rantsoen aan reclamespots tot ons zouden nemen.


Wie de uitzendingen opneemt om later te kijken en daarbij — tja, waarom toch? — de reclameblokken doorspoelt, houdt daar maar beter een schuldgevoel aan over. Hem mankeert het aan burgerzin als kijker. Zo'n huiskamerterrorist bedreigt wat VTM-opperbrak Christian Van Thillo zijn businessmodel en dus zijn recht noemt.

Wie van dat schuldgevoel is vrijgesteld, is de 55-plusser (m/v). Meer nog, de commerciële tv-stations kunnen die missen als kiespijn. Want, zo denken ze, ofwel heeft die geen geld, ofwel zoekt hij alleen een Sarma om er koekjes van Parein te kopen. Reclame is aan hem dus niet besteed. Hij laat er zich toch niet meer door overtuigen, voor zover het toegeven aan een impuls een overtuiging mag heten.

Maar dan is er de 52-plusser die ook al de wacht is aangezegd, door Bekaert dan, en nu met brugpensioen kan, ondanks alle praatjes over langer werken en zo. Hij zou zijn dagen nu kunnen vullen met televisie. Hij heeft zelfs de tijd om live te kijken en hoeft dus niets op te nemen, laat staan door te spoelen. Misschien kan hij op de kleinkinderen passen en namens zijn kinderen, die uit werken, zijn reclame kijken?

Gelukkig laat minister Van Quickenborne de oudjes niet zomaar uitrangeren. Hij belooft dat hen bij het zoeken van werk ‘geen rust gegund zal worden'. Alsof hij het over een bende gevluchte oorlogsmisdadigers heeft.


01-05-2012 (Marc Reynebeau)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 2nd May 2012, 13:29
Belinda.Vandenbempt Belinda.Vandenbempt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Boechout
Posts: 175
Commerciële tv-zenders hebben weinig te bieden, tenminste dat is mijn mening. Ik zal dus zeer weinig naar een zender als bv. vtm kijken. Als er dan toch iets te zien is wat mij interesseert en ik, ongevraagd om de haverklap met leugens (reclame) word overspoeld, dan duw ik op de pauzeknop en ga even iets anders doen. Daarna spoel ik de reclame elke keer gewoon door. Probleem opgelost.

Ik kan niet begrijpen dat mensen zich nog steeds laten beetnemen. Zijn ze nog niet genoeg gewaarschuwd? In het programma Volt (op Eén) doet men wekelijks een reclametest en - als ik mij goed herinner - was er tot nu toe nog geen enkele positief.

Gebruik ik dan nooit wasmiddel X, waarvoor zoveel reclame gemaakt wordt? Jawel, maar alleen omdat ik vind dat mijn was dan heerlijk fris ruikt, zeker als hij buiten gedroogd is. Dus niet omdat wasmiddel X de was witter zou maken.

Wit, witter, witst... witte tanden. Nog zoiets. Wanneer je tandpasta Y gebruikt, dan worden anderen verblind wanneer je je mond opent. Het kan wel zijn dat je tanden netjes gepoetst zijn met dat merk, maar dat zijn ze ook met een tube die maar half zoveel kost. Goed poetsen en meerdere keren per dag en regelmatig eens in de ogen van de tandarts kijken, het is voldoende voor een frisse glimlach. Was het trouwens ook niet bewezen dat in de tandpasta's die de tanden een tintje witter maken, een schurend produkt verwerkt is dat het tandglazuur beschadigt?

Ik denk soms dat reclamemakers dikwijls in hun vuistje zitten te lachen bij het zien van zoveel goedgelovigheid. En de consument blijft het maar slikken...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.