actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th February 2012, 16:44
Matthias.Krols Matthias.Krols is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 108
Disneyland Parijs discrimineert buitenlanders

Artikel:
Buitenlanders die naar Disneyland Parijs trekken blijken een pak meer te betalen dan de Franse bezoekers van het pretpark. Een Frans gezin met twee kinderen kan al voor 142 euro vier tickets bemachtigen. Een buitenlands gezin telt 229 euro neer voor exact dezelfde toegangskaartjes.

De ticketprijzen op de Franstalige website van Disneyland Parijs blijken een stuk lager te liggen dan op de Engelstalige versie. Buitenlanders die hun slag denken te slaan door te reserveren via de Franse site, hebben pech. Je kan enkel betalen met een kredietkaart die geregistreerd is in Frankrijk, meldt de Britse krant Daily Mail.

Een woordvoerder van Disneyland bevestigde aan de krant dat er prijsverschillen bestaan, maar nuanceert de zaak. 'We streven er naar om onze bezoekers het beste pakket aan te bieden wanneer ze een uitstap naar Disneyland boeken. Er zijn heel wat promoties op verschillende momenten, toegespits op de noden van de specifieke markten. In het geval van Groot-Brittannië gaat het dan vooral om combinaties van toegangskaarten, overnachtingen en vervoer', klinkt het.


Bron:
De Standaard 13/02/2012
http://standaard.be/artikel/detail....DMF20120213_104


Eigen mening:
Ik vind het heel vreemd dat een inwoner uit Frankrijk minder moet betalen voor een ticket dan een inwoner uit een ander land. Ik snap vooral niet waarom dat ze dit doen. Op deze manier houdt je toch de buitenlandse toeristen weg? En ik denk toch wel dat een pretpark als Disneyland het van zijn toeristen moet hebben. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat deze buitenlandse toeristen zoveel geld moeten betalen om binnen te mogen. Ik vind ook dat dit eigenlijk niet zou mogen! Je mag toch geen prijzen opstellen op basis van nationaliteit zeker! Naar mijn mening moeten de prijzen dringend worden gelijkgesteld.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th February 2012, 19:04
J.Verwerft's Avatar
J.Verwerft J.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Noorderwijk
Posts: 36
RE: Disneyland Parijs discrimineert buitenlanders

Natuurlijk vallen deze prijzen niet te vergelijken. Het immense prijsverschil tussen binnen- en buitenland is uiteraard een economische strategie:
We mogen niet vergeten dat Disneyland één van werelds beroemdste parken is, dat ook werkelijk bereikbaar is voor ons! Iemand met Franse nationaliteit (zelfs nog van de kanten van Marne-La-Vallée of Parijs) hecht minder waarde aan Disneyland Resort Parijs, omdat het voor hem bij wijze van spreken maar vlak achter de hoek ligt. Iemand van over de Franse grens ziet een tripje naar Disneyland misschien als een jaarlijks evenement (of zelfs nog minder) en is dan ook bereid iets MEER te betalen voor Disney. Als we onszelf werkelijk niet zouden kunnen ompraten om een beetje geld over te hebben voor het park zal er van de Disney-sfeer niet veel in huis komen en kunnen we als tweede optie natuurlijk altijd nog onze centjes bijeen tellen voor een tripje naar DisneyWorld in Florida (wat dus absoluut NIET voordeliger zal zijn!). Het is dus heel simpel:
"To see Disney, you will go to Disneyland Resort Paris. Or there will be no Disney at all !!"
__________________
"Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."
Jens Verwerft ©
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 13th February 2012, 19:43
liselotte.glassée liselotte.glassée is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Grobbendonk
Posts: 86
Ik ben het volledig akkoord met Matthias. Het is niet logisch dat de prijs van een pretpark afhangt van het land waarin je leeft of de plaats waar je leeft. Stel je voor dat elk pretpark dit zou doen. Inwoners van Lichtaart mogen dan bijvoorbeeld bijna gratis binnen in Bobbejaanland en inwoners van andere plaatsen in België zouden dat dan niet mogen omdat ze het niet gewoon zijn om 'naast Bobbejaanland te leven' en omdat ze het toch 'sneller beu' zouden worden. Het is niet omdat je naast Disney woont dat je daarom sneller uitgekeken bent op dat pretpark en dat je daarom dan ook een andere prijs zou hebben slaagt al helemaal op niets. Iedereen zou evenveel kansen moeten hebben om een pretpark te bezoeken. Natuurlijk wil Disney hier zoveel mogelijk geld uit slaan maar dan vind ik wel dat ze hierin eerlijk moeten zijn en alle bezoekers gelijk moeten behandelen. Ze vragen er trouwens al genoeg voor, voor een bezoek dat naargelang de periode van het jaar nog eens serieus kan tegenvallen ook. Met wat pech betaal je een dikke 1000 euro voor een gezin van 4 personen en kan je op 3 dagen zelfs het hele park niet zien. Soms zelfs geen 3 attracties per dag, en ja ik spreek uit ervaring!
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 29th February 2012, 09:13
J.Verwerft's Avatar
J.Verwerft J.Verwerft is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Noorderwijk
Posts: 36
RE: Disneyland discrimineert buitenlanders

Wij weten niet hoeveel een inkomticket voor Bobbejaanland kost voor buitenlanders, want wij zijn niet van het buitenland. Uiteraard betalen alle mensen BINNEN België dezelfde inkomprijs voor het park, hoe groot het afstandsverschil dan ook.

Het economisch beleid van Disneyland is gewoon anders. Natuurlijk ben ik het niet eens met de prijsverschillen, maar dat is gewoon hun strategie en wie zijn wij daar iets aan te kunnen doen. Ze hebben het slim aangepakt, aangezien ze het enige Disneypark zijn in onze nabijheid. Ze beschikken over een monopolierecht waarbij ze hun eigen prijs voor het park en de prijzen binnen het park zelf bepalen. Als ze deze zelf kunnen bepalen, kunnen ze die laten variëren en schommelen zoveel ze willen.
Hun stijl van zaken voeren, hoeft daarom niet eerlijk te zijn. Het gaat gewoon om het verdienen van geld.
Tot zover is hier ook nooit commentaar op geweest door Belgische inwoners, omdat het grotendeels ook een kwestie van zin en motivatie is. Een Belg die om de zoveel jaar nog eens zin heeft om Disney-figuren te zien, is ook bereid daar meer voor te betalen. Een Fransman die om de zoveel jaar Bobbejaan Schoeppen nog eens wilt zien, is dan ook bereid er meer voor te betalen.
Tenslotte heb je gezegd dat je er zelf al bent geweest en je hebt je er vast geamuseerd, waardoor de waarde van de prijs teniet werd gedaan. Als men dan over het feit begint dat men niet in alle attracties kan, spreekt men over de infrastructuur... Maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal.
__________________
"Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, but Wisdom is knowing not to put it in a fruit salad."
Jens Verwerft ©
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.