actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th January 2012, 21:23
Nick Peers Nick Peers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 90
Vrouwelijke tiener lokt meisje in armen van verkrachters

Vrouwelijke tiener lokt meisje in armen van verkrachters
Het toppunt van lafheid: in het Britse Reading lokte een 19-jarige vrouwelijke tiener een meisje recht in de armen van twee verkrachters. De feiten vonden al in april plaats, maar nu veroordeelde de rechter haar tot een celstraf van zeker vier jaar. De mannelijke daders kregen zes en zeven jaar aangesmeerd.

Amber Roderick was niet aan haar proefstuk toe. Eerder had ze twee jongens van negen en tien jaar immers al verplicht orale seks bij elkaar uit te voeren. Een misselijkmakende daad waarvoor ze ook achter de tralies vloog.

De maatregel haalde echter niet veel uit: nog maar net was Amber op vrije voeten of ze lokte een nieuw slachtoffer naar een feestje. Het meisje kreeg eerst drugs en alcohol te slikken, daarna werd ze onder bedreiging van een mes in de toiletten verkracht door Joseph Lawrence. De 29-jarige bruut dreigde ermee in haar gezicht te steken als ze haar mond niet zou houden.

Ook Roderick liet zich niet onbetuigd. Vreemd genoeg wreef ze zichzelf eerst in met hondenshampoo vooraleer ze strafbare feiten pleegde. Daarna moedigde ze ook de tweede dader -de 26-jarige Patrick Maughan- nog aan om misbruik van het meisje te maken.

"Mevrouw Roderick heeft ervoor gekozen om niet te vertellen wat haar zo gemaakt heeft", aldus de rechter. "Gezien de feiten en haar verleden met die jongetjes mag ik echter wel besluiten dat ze gevaarlijk is. Ze vormt een serieuze bedreiging voor de maatschappij, en zeker voor jongeren." (svm)

20/01/12 18u02

Bron:

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...krachters.dhtml

Mening:

De titel van dit artikel zette me aan het denken. Eerst dacht ik dat de vrouwelijke tiener, Amber Roderick, zelf bedreigd werd door de verkrachters en dat ze daarom tot deze daad was overgegaan. Maar toen ik het artikel begon te lezen verschoot ik van het werkelijke verhaal. Ik vraag me af hoe iemand nog maar op de zieke gedachte kan komen om jongeren seksueel te laten misbruiken en dan nog op een gruwelijke en vernederende manier. Dat de jongedame nog een dergelijk feit op haar kerfstok heeft, vind ik verontrustend. Hoe kan het gebeuren dat een persoon met dit verleden de kans krijgt om nog een keer een dergelijk feit te plegen? En dat twee volwassen mannen meestappen in deze gruweldaad maakt het verhaal nog veel erger en aangrijpender. Zoals het artikel al aangaf is dit het toppunt van lafheid. Ik hoop dat zowel de slachtoffers als de daders de nodige emotionele en psychologische begeleiding krijgen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st January 2012, 00:15
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
En het toont nogmaals aan met wat voor gekken wij samenleven in deze wereld... Het artikel viel mij persoonlijk op om het woordje "vrouwelijk". Aangezien er vaak enkel om mannen gesproken wordt. Ik stel mij ook de vraag wat dit meisje/deze vrouw zo ver heeft gebracht? Ik denk dat de psychiaters ook zeker de oorzaken moeten gaan onderzoeken aangezien ik vermoed dat zij zelf ook voor dergelijke praktijken is gebruikt en die dader misschien nog vrij rondloopt.
Enfin, een zieke geest die dringend hulp nodig heeft en die wat mij betreft nooit nog in de buurt van kinderen mag komen...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.