|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Twee doodgeschoten kinderen redden twaalf levens
Door hun organen weg te schenken, hebben Hannaleigh Michelle Suttles (8) en Zachary Lee Smith (14) maar liefst twaalf mensen nieuwe hoop bezorgd. Beide kinderen kwamen vorige zondag om tijdens een vreselijk gezinsdrama in Greensboro (North Carolina): ze werden doodgeschoten door Mary Ann Holder, een 36-jarige vrouw die zich hun moeder en tante mocht noemen
Ann Mary Holder vermoordde uiteindelijk twee zonen en een nichtje. Daarna pleegde ze zelfmoord. Een andere zoon kwam eveneens om bij de dolle schietpartij. Haar neef, het vriendinnetje van een van de zonen en haar ex ontsnapten dan weer aan de dood. Na de dolle schietpartij schoot de losgeslagen dader zichzelf een kogel door het hoofd. De politie vond bij haar thuis twee brieven met een motief voor de wanhoopsdaad. Hoewel de inhoud niet bekendgemaakt werd, lijkt de misgelopen relatie met haar ex aan de basis te liggen van de tragedie. Bestookt met telefoontjes Holder maakte het leven van Randal Scott Lamb en zijn echtgenote Jennifer Swann immers tot een hel. Niet alleen volgde ze het stel overal, ze bestookte hen ook met telefoons en stuurde hen mails met weinig verhullende foto's van zichzelf. De situatie liep helemaal uit de hand toen ze vorige zondag naar het werk van Randal trok. Ze nam hem onder vuur, maar slaagde er niet in hem te doden. Kogel in het hoofd Vandaar keerde Holder naar huis terug om haar moordmissie voort te zetten. Haar zonen Robert (17) en Zachary kregen een kogel in het hoofd en konden niet meer gered worden. Daarna was het de beurt aan het vijftienjarige vriendinnetje van Robert, die wel overleefde. Nichtje Hannaleigh kende echter minder geluk. De laatste in het rijtje was de 17-jarige neef Richard Suttles, maar hij raakte enkel gewond. Tenslotte maakte ze er zelf een eind aan. De politie onderzoekt nu waarom haar hele familie eraan moest. "We proberen antwoorden te vinden, maar ik vrees dat we nooit de volledige waarheid zullen achterhalen", meent sheriff Barnes. (svm) http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...lf-levens.dhtml mening: Ik vind dit zeer schockend nieuws. Vooral omdat er twee kanten aan dit verhaal zitten. Langs de ene kant is het echt erg wat er met deze mensen gebeurd is, langs de ene kant is het natuurlijk ook goed dat deze twaalf andere mensen gered zijn. De vraag is natuurlijk, geef je twee mensen hun leven op om 12 andere mensen te redden? In dit geval was er natuurlijk geen keuze, maar ik vond het nog altijd een interessante vraag om over na te denken. |
|
|||
|
|||
Ik vind dit zeer erg, die kinderen zijn gewoon doodgeschoten door een persoon die ze vertrouwden en goed kenden. Hoe krijg je het nog maar in je hoofd om zoiets te doen? Waarom heeft ze die jongeren doodgeschoten? Ze stalkte haar ex en hij zou de basisreden zijn... Er moet toch psychologisch iets niet juist zijn geweest bij die vrouw? Als ze zelf niet meer wou leven dan is dat haar beslissing maar zij heeft 3 jongeren doodgeschoten die nog niet eens fatsoenlijk hebben kunnen leven... Zij moesten nog afstuderen, werken, trouwen, kinderen krijgen,... Dit heeft zij allemaal weggenomen. Ik vind het wel goed dat er 12 mensenlevens gered zijn door deze jongeren maar waarom moesten zij daarvoor sterven? Zij hebben deze vrouw niets aangedaan! De vrouw heeft zelfmoord gepleegd maar waarom ? Omdat ze het niet aankon? Wou ze geen straf krijgen of had ze op dat moment een zwakheid die de bovenhand overnam? Een heleboel vragen die mensen zich hierbij stellen waarop we waarschijnlijk niet veel antwoorden zullen krijgen.
|