actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2011, 10:10
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Gentse politie moet minimumaantal boetes uitschrijven

Gentse politie moet minimumaantal boetes uitschrijven

GENT - Uit een geheim plan van de korpsleiding blijkt dat de Gentse politie jaarlijks liefst 33.000 foutparkeerders zou moeten klissen. Ander opmerkelijk cijfer uit de beleidslijn: Gent wil 10.205 bestuurders vatten die geen gordel dragen. Dat bericht Het Laatste Nieuws dinsdag.

Al jaren wordt er gefluisterd dat de politieman in de straat verplicht wordt om een minimumaantal boetes uit te schrijven. De politievakbonden klaagden die toestanden eerder al aan in politiezones Lier, Antwerpen en Rupel. Maar steeds werd het bestaan van dergelijke quota voor onzin versleten. Dat strookt niet helemaal met de waarheid, zo blijkt nu.

Bewijs is de uitgelekte 'Nota Beleidsteam 15 juni 2011' uit Gent. De korpschef en zijn stafofficieren verklaren dat ze op jaarbasis 10.205 bestuurders willen betrappen die hun gordel niet dragen. Het korps zou ook liefst 33.000 foutparkeerders vatten.

Korpschef Filip Rasschaert verdedigt de quota. 'Ikzelf heb nooit gezegd dat ze niet bestonden. Meer nog: ze zijn ons opgelegd van hogerhand. Door de zogenaamde Staten Generaal, waarin wijze heren zetelen die enkele jaren geleden de prioriteiten voor de politie bepaald hebben. Veiliger verkeer met minder verkeersdoden was een belangrijk punt. Om dat te bekomen, moet er naast preventie ook een stuk beteugeling zijn. Mensen controleren én betrappen is belangrijk om zoiets als de gordeldracht af te dwingen.'

De vakbonden zijn alvast radicaal tegen en verwerpen het plan. 'Uiteraard zijn we voor verkeersveiligheid. Maar dit is een slechte manier, zeker als je weet dat er al een personeelstekort is', klinkt het zowel bij VSOA als NSPV.

Bron: N.N., Gentse politie moet minimumaantal boetes uitschrijven. De Standaard online, 2011-11-22 (www.destandaard.be)
__________________________________________________ _____

Mening:
Net als de vakbonden vind ik dit plan niet zo'n goed idee. Wat is er ineens mis met parkeerboetes uitschrijven en de hoeveelheid ervan? Is het niet goed dat men iedereen die verkeerd parkeert betrapt? Verkeersveiligheid primeert toch en daarom is het niet onbelangrijk om ook elke persoon erop te wijzen dat hij/zij verkeerd geparkeerd is of om de gordel te dragen. De gordel schenkt toch alleen maar meer veiligheid voor de bestuurder en wie wil dit niet? Ik persoonlijk voel mij niet echt veilig als ik mijn gordel niet draag. Een minimumaantal boetes uitschrijven gaat een omgekeerd effect hebben, denk ik. Mensen gaan hier zeker van profiteren! Als er dan toch zoveel parkeerboetes uitgeschreven worden, dan moeten ze maar juist leren parkeren of borden leren lezen. In mijn ogen was er niets mis met verkeersveiligheid en vind ik het net zoals de vakbonden belangrijk deze zo goed en efficiënt mogelijk uit te voeren.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.