actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2011, 14:36
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
Staat neemt dochter af voor twee sandwiches

Twee sandwiches van nog geen 4 euro hebben heel zware gevolgen gehad voor een zwangere moeder en haar echtgenoot. Nadat ze hun sandwich vergaten te betalen in een supermarkt in Honolulu werd hun tweejarige dochter weggenomen door de kinderbescherming.

'Ik kan nog altijd moeilijk geloven wat er allemaal gebeurd is', verklaarde Nicole Leszczynski die 30 weken zwanger is.

De 28-jarige Leszczynski en haar echtgenoot Marcin (30) werden opgesloten in de gevangenis. Ze kwamen na enkele uren vrij op borgtocht, maar hun tweejarige dochter Zofia werd 18 uur van hen afgenomen.

De familie was amper twee weken voor het incident vanuit Californië verhuisd naar Honolulu. Samen met hun dochter gingen ze inkopen doen, maar ze reden verloren en belandden in een Safeway supermarkt. Daar kochten ze twee sandwiches voor 5 dollar en aten die op terwijl ze nog wat inkopen aan het doen waren. Bij het verlaten van de winkel vergaten ze de opgegeten sandwiches te betalen.

'Toen de security ons ondervroeg was ik heel beschaamd', zei Leszczynski. De sandwiches alsnog betalen was geen optie, het koppel werd onmiddellijk beschuldigd van winkeldiefstal. Vier uur later werden ze opgepakt, een vrouw van de kinderbescherming nam hun dochter mee.

Leszczynski probeerde kalm te blijven om haar dochter niet bang te maken. 'Ze was nog nooit een nacht weggeweest van ons en had haar knuffel niet mee. Zodra Zofia uit het zicht verdween werd ik compleet hysterisch'.

De Safeway supermarkt onderzoekt het incident. 'Het was nooit onze bedoeling om moeder en dochter van elkaar te scheiden', verklaarde een woordvoerster. 'We begrijpen de verontwaardiging.' Het 'Sandwich arrest' doet ook het debat opnieuw oplaaien over eten in een supermarkt.


Bron: Het Nieuwsblad http://hetnieuwsblad.be/article/det...DMF20111104_011

Mening: Ik vind dit een overdreven reactie voor gewoon twee sandwiches. De vrouw van de kinderbescherming zou toch beter moeten weten dan het kind weg te nemen van de ouders. Als kinderbescherming zijnde zou de vrouw moeten weten dat ze het kind beter gewoon bij de ouders had kunnen laten. Ik vind ook dat de supermarkt zelf wat overdreven heeft gereageerd. Als ze de vrouw gewoon de twee sandwiches laten betalen is er totaal geen probleem.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.