actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th October 2011, 22:25
katelijne.uytterhoeven katelijne.uytterhoeven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Pulderbos
Posts: 64
Saoedische prins looft beloning uit voor gijzelen Israëlische soldaten

Saoedische prins looft beloning uit voor gijzelen Israëlische soldaten
29/10/11, 20u34

prins Khaled bin Talal
Een Saoedische prins wil 900.000 dollar (635.000 euro) beloning betalen aan iedereen die een Israëlische soldaat in gijzeling neemt. Die zal dan tegen Arabische gevangenen, die zijn opgesloten in Israëlische gevangenissen, geruild worden. Dat zei prins Khaled bin Talal op de Saoedische zender al Daleel.

Hij wil met zijn aanbod ook de geestelijke leider Awad al-Qarni steunen, die de voorbije dagen wegens een gelijkaardig aanbod bakken kritiek over zich heen kreeg. Midden oktober liet Israël honderden Palestijnse gevangenen vrij in ruil voor soldaat Gilad Shalit, die ruim vijf jaar na zijn ontvoering en gijzeling in de Gazastrook naar zijn familie in Israël mocht terugkeren. (belga/lb)

Mening
Ik vind het ongelofelijk dat dit gebeurt, er worden mensen geruild alsof het dieren zijn. Dat gaat er bij mij niet in, stel je voor dat zoiets gebeurt in West-Europa. Dit is een oorlog die hoogstwaarschijnlijk nog lang zal duren en waar veel mensen de erge gevolgen van zullen blijven dragen. Maar ik vind dit zelfs, misschien niet de perfecte woordkeuze maar, kinderachtig. Het kan toch niet dat zo'n grote leider zoals in monopoly gevangenen gaat ruilen en iedereen die een gijzelaar te pakken krijgt een riante beloning gaat toewerpen?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2011, 12:30
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Een prins die mensen aanspoort om mensen te gijzelen? Hoe is dit zelfs mogelijk? Als hier prins Laurent zoiets zou gaan verkondigen, dan zagen we hem nooit meer terug denk ik. Waar gaat de wereld toch naar toe als je als prins mensen gaat belonen om anderen te gijzelen. Awad al-Qarni kreeg na een gelijkaardig aanbod bakken kritiek over zich. Is dat dan ook niet meer dan normaal? Het heeft nu iets weg van een ruilbeurs vind ik. Als je iemand anders hebt gegijzeld kunnen we onze gegijzelden terug halen. Het is te hopen dat andere landen hier geen ideeën uit halen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th October 2011, 12:36
jesper.nielsen jesper.nielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vlimmeren
Posts: 38
Dit is inderdaad onverantwoord. Als leider je eigen volk aanzetten tot haat en geweld en daarbovenop nog eens mensen verhandelen, ruilen alsof het vee is. Waar is Amnesty International met een reactie? En vooral: waar is het Westen om zo'n handelingen te veroordelen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:57.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.