actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2011, 12:24
Caroline_Van_Tendeloo Caroline_Van_Tendeloo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 118
Polen heropent onderzoek misdaden Auschwitz

Polen heropent onderzoek misdaden Auschwitz

Bijna 70 jaar na het einde van de Tweede Wereldoorlog heropent Polen het onderzoek naar misdaden in Auschwitz, het meest beruchte vernietigingskamp van de nazi's. Dat maakte Piotr Piatek, directeur van het Poolse Instituut voor Nationale Herdenking (IPN), donderdag bekend.


Na de oorlog werd al een onderzoek geopend, maar dat stuitte op veel praktische problemen. Zo kon het destijds communistische land geen personen uit het Westen ondervragen. In de jaren '80 werd het onderzoek daarom gesloten.

Piatek sluit niet uit dat het onderzoek nog levende personen vindt die betrokken waren bij de organisatie van Auschwitz-Birkenau, waar meer dan een miljoen mensen om het leven zijn gekomen. "Die daders kunnen nog altijd worden aangeklaagd wegens misdaden tegen de Poolse natie", aldus Piatek.

bron: http://www.gva.be/nieuws/buitenland...-auschwitz.aspx

Mijn mening:
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom ze nu, na zoveel jaren, nog onderzoek willen uitvoeren naar wat er toen gebeurd is. Voor vele mensen ligt dit zeer gevoelig. Ik denk dat een groot deel van de slachtoffers of familie van de slachtoffers hier liever niet meer te veel aan denkt. Met terug onderzoeken uit te voeren en die personen die nog leven te ondervragen gaan we dit alles terug naar boven halen. De daders zouden inderdaad nog gestraft kunnen worden voor deze gruwelijke misdaden, maar dit onderzoek had veel eerder moeten gebeuren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th October 2011, 15:25
Elke.Verreyt Elke.Verreyt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Herentals
Posts: 23
Heeft een nieuw onderzoek eigelijk nog wel nut? Dit zijn zaken die gesloten moeten blijven, het heropenen ervan is hetzelfde als het opnieuw openhalen van de zware wonden van nabestaanden. Ik snap niet wat ze hiermee willen bereiken.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 31st October 2011, 12:27
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 105
Polen heropent onderzoek misdaden Auschwitz

Waarom zouden ze dit onderzoek nu opnieuw heropenen? Ik zie er het nut niet echt van in. Ik snap wel dat ze willen proberen de daders alsnog aan te klagen maar volgens mij heeft dit niet veel zin meer. Dit had inderdaad al veel eerder moeten gebeuren. Deze is zaak voor Polen van groot belang , het namelijk zo dat wie Polen zegt ook vaak Auschwitz zegt. Daarom snap ik Piotr Piatek wel dat hij deze zaak wil oplossen. Maar eerlijk, het is hier te laat voor.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.