actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Sociaal-wetenschappelijke achtergronden > De jeugd van tegenwoordig...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th June 2011, 02:17
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Arrow Helft studenten rekent op startloon van minstens 1.500 euro

Helft studenten rekent op startloon van minstens 1.500 euro


De helft van de studenten in België denkt bij zijn eerste werkgever meteen meer dan 1.500 euro netto te kunnen verdienen. Dat blijkt uit een onderzoek van Go Magazine naar de jobwensen van jongeren.



Vooral mannelijke studenten zijn erg optimistisch over hun eerste loon. Ongeveer een derde van hen verwacht onmiddellijk over een nettoloon van 1.750 euro te kunnen beschikken. Vrouwelijke studenten zijn iets gematigder: de helft rekent op een startloon tussen de 1.250 en 1.500 euro netto.


Maaltijdcheques

Daarboven verwachten de studenten ook nog eens heel wat extralegale voordelen. Vooral maaltijdcheques (47 procent) en de hospitalisatieverzekering (44 procent) scoren goed. Ook vindt ruim een op de vijf jongeren het erg waarschijnlijk dat hij/zij een bedrijfswagen zal krijgen.

Het onderwijs, de media en de overheid zijn de aantrekkelijkste sectoren voor de Belgische jeugd, zowel voor studenten als voor de jongeren die al aan het werk zijn. Landbouw, transport en handel zijn het minst populair.


Andere provincie

Tot slot blijkt een op de twee studenten dan weer bereid om voor zijn droombaan in een andere provincie te gaan wonen. Twee op de drie zouden zelfs voor minstens één jaar de landsgrens willen oversteken.

In totaal namen meer dan drieduizend Nederlands- en Franstalige jongeren, waaronder bijna tweeduizend studenten, deel aan de onlinestudie van Go Magazine. Het onderzoek werd afgenomen tussen maart en mei 2011.


Blog DM, 24-06-2011 (belga/svm)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th June 2011, 02:19
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Ervaringsgericht?

Mss kunnen de afgestudeerden die dit artikel lezen, vermelden wat hun loon was bij aanvang van hun (onderwijs-?)carrière?
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th June 2011, 11:05
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Ik heb nooit begrepen waarom mensen vaak niet bereid zijn om te vertellen hoeveel ze verdienen. Mij maakt dat alleszins niets uit.
In ieder geval, als je in het onderwijs stapt zou ik die 1500 € netto maar vergeten. Als ik mijn loonfiches bekijk lijkt mijn loon pas stabiel vanaf januari 2008 (ben in 2007-2008 begonnen) en dat bedroeg toen 1 376€.
Ons loon stijgt om de zoveel jaar met een vast bedrag, waardoor ik nu maandelijks 1 537€ krijg.
Als je de lerarenkaart niet meetelt hebben wij NIETS van extralegale voordelen (je moet 'begot' je eigen rode balpennen kopen! ), dus voor het geld moet je echt niet in het onderwijs stappen. Anderzijds, je bent wel zeker van een geleidelijke loonsstijging zonder dat je meer stress, werk of verantwoordelijkheid krijgt. Dat is in de privé vaak anders.

Onze brutolonen en de bijbehorende loonsstijging per aantal dienstjaren zijn overigens terug te vinden op de website van het ministerie van onderwijs.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th June 2011, 12:39
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
THNX!
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.