actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2011, 17:56
Ruben Slegers Ruben Slegers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Arendonk
Posts: 72
Amok makende man sterft na shock door tasergun

Een man die amok maakte aan de Universal Studios in Orlando in het Amerikaanse Florida, is overleden nadat hij in de handboeien werd geslagen en met een tasergun werd bedwongen.

Twee agenten die instonden voor de veiligheid in het gebied probeerden het heethoofd, dat zich "irrationeel" gedroeg, te kalmeren, verklaarde woordvoerster van de politie van Orlando, Barb Jones. Hij bood "met geweld" weerstand en daarop gaf één van de agenten hem een stroomstoot met een tasergun.

De man viel op de grond en reageerde niet meer. Hij werd in het ziekenhuis doodverklaard. (jv)


Bron: www.hln.be
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-tasergun.dhtml

Eigen mening:
Ik vraag me af of dit niet anders had gekund. Twee agenten moeten in principe deze klus toch kunnen klaren? Ze worden toch opgeleid om dit soort voorvallen op te lossen? Scheelt er dan iets aan de opleiding van deze agenten, of gebruiken ze gewoon te graag een taser?
Verder heb ik altijd een beetje mijn bedenkingen gehad bij tasers. Ik had altijd het gevoel dat het toch kon gebeuren dat je iemand verkeerd raakt en dat hij hier ernstige (blijvende) verwondingen aan overhoudt? Blijkbaar kan het nog erger dan ik dacht...
Misschien moet de kracht van de tasers ook iets teruggebracht worden. Deze toestellen kunnen toch ook effeciënt zijn als de stroomstoot iets lager is? Dan kunnen de agenten ze blijven gebruiken, maar zijn ze misschien minder gevaarlijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.