actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th April 2011, 20:30
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
MNM lanceert applicatie voor veilig vervoer in het weekend

Wie naar een feest of evenement wil, kan voortaan gebruik maken van de MNM Zero Car-applicatie om op zoek te gaan naar iemand met wie hij of zij kan meerijden. Omgekeerd kan een autobestuurder de vrije plaatsen in zijn wagen aanbieden.

De gratis Facebook-, iPhone- en Android-applicatie is ontwikkeld door radiozender MNM (VRT) en het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). Het maakt deel uit van de Go for Zero-actie, een nationale campagne om het aantal verkeersslachtoffers te herleiden tot nul.

'Onder onze luisteraars bevinden zich heel wat jongeren en uit onderzoek blijkt dat net die groep bijzonder kwetsbaar is in het verkeer. Vooral de weekendongevallen veroorzaken week na week onnoemelijk veel menselijk leed', zegt nethoofd Rino Ver Eecke van MNM.

'De media hebben een heel belangrijke rol te vervullen als het erom gaat mensen, en dan vooral jongeren, bewust te maken van het belang van veilig rijden', voegt het BIVV eraan toe. Bijna 43 procent van het aantal verkeersdoden valt in het weekend en 37 procent van alle verkeersdoden in weekendnachten zijn 18- tot 24-jarigen.

Sinds donderdag staat op mnm.be en bivv.be een link naar MNM Zero Car en is de gratis applicatie beschikbaar in de App Market voor Android. Binnenkort is de applicatie ook te vinden in de App Store voor de iPhone.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110414_075

Reclamespot: http://www.youtube.com/watch?v=Aq60...player_embedded

Mijn mening:
Dit vind ik een heel goed initiatief. Het is triestig om de cijfers over ongevallen te bekijken. Niet enkel die van in het weekend, maar ook door de week. Daarom kan ik acties als Go For Zero alleen maar toejuichen en vind ik dit ook een heel goed initiatief van MNM. Ik vind het positief dat een radiozender die vooral gericht is naar jong publiek zulke acties op poten zet en daarbij de moderne technieken inschakelt: facebook, iPhone, internet, ... Ik denk (en hoop) dat er veel mensen gebruik van gaan maken. Het is makkelijk en je leert er denk ik ook veel nieuwe mensen mee kennen. Dat is allezsinds beter dan met dronken, wildvreemde mensen meerijden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th April 2011, 09:29
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Leuk idee! Dat vind ik ook. Al zou ikzelf niet graag mijn auto delen met een wildvreemd persoon... Ik vind het altijd nog iets leuker en veiliger om met vrienden af te spreken dat er iemand 'Bob' is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.