|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Nieuwe brug over Albertkanaal in Grobbendonk
Nieuwe brug over Albertkanaal geplaatst in Grobbendonk
GROBBENDONK - Onder grote belangstelling is zondag in Grobbendonk een nieuwe brug over het Albertkanaal geplaatst. Het gevaarte van 570 ton met een spanwijdte van 108 meter werd enkele kilometers stroomopwaarts gevaren en iets voorbij de oude brug opgehangen. Het plaatsen van de nieuwe brug was een technisch hoogstandje en vooral langdurig precisiewerk. 'We zijn vanochtend om vijf uur met de brug vertrokken in Beverdonk. Na de verhuis werd ze rond elf uur op zijn plaats gehesen. Dan was het nog een kwestie van enkele uren maatwerk en controles om geen enkel risico te nemen wanneer we het ponton zouden wegnemen', zegt Willy Vandeurzen van NV De Scheepvaart. Omstreeks 14.30 uur gaven de ingenieurs tenslotte groen licht om de brug op de landhoofden te laten plaatsen. 'Alles is perfect volgens schema verlopen', aldus nog Vandeurzen. De oude brug raakte in 2007 zwaar beschadigd toen een vrachtwagen met kraan er tegenaan reed. Ze kon enkel tijdelijk worden opgelapt en het verkeer moest er sindsdien beurtelings overheen om overbelasting te vermijden. Dat zorgt regelmatig voor verkeersproblemen. Begin volgend jaar, na de opening van de nieuwe brug, zouden die problemen achter de rug moeten zijn. Blog DS, 10-04-2011
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB Laatst aangepast door Barst : 10th April 2011 om 22:15. |
|
|||
|
|||
Ik dacht al dat ik gisterenavond iets had opgemerkt dat er voorheen niet was
Mooie brug, maar duurt toch allemaal wat lang Het spijtigste voor mij persoonlijk is dan nog dat ik er niet zo veel van zal kunnen genieten daar ze pas begin 2012 zal worden geopend. Achja, we moeten aan de generatie na ons denken hé |