|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Massale controles in Oost- en West-Vlaanderen dit weekend
Dit weekend organiseren Oost- en West-Vlaanderen een verkeersveilige nacht. In Oost-Vlaanderen zal vooral gecontroleerd worden in de nacht van vrijdag op zaterdag, West-Vlaanderen houdt zowel op vrijdagnacht als op zaterdagnacht controles.
Niet alleen de federale wegpolitie zal controles uitvoeren langs de autosnelwegen, ook het merendeel van de lokale politiezones neemt aan de controle-actie deel. In Oost-Vlaanderen gaat het om 24 van de 29 politiezones. In West-Vlaanderen nemen 15 van de 20 zones deel. De verkeersveilige nacht had eigenlijk vorige week moeten plaatsvinden, maar moest uitgesteld worden door de vrieskou. (belga/edp) 07/12/10 15u20 Bron: HLN.be Eigen mening: Het is niet slim om al de controles aan te kondigen omdat er dan veel dronken mensen op binnenwegen zullen gaan rijden of helemaal niet gaan rijden terwijl ze dit op andere weekends wel zouden doen. Het doel van deze controles is och volgens mij om de hardnekkige dronken rijders te vatten. |
|
|||
|
|||
Aangekondigde controles gaan wel een beter effect hebben op het aantal mensen op de baan. Doordat ze weten dat er controles zijn gan ze zich toch inhouden of zelfs misschien thuis blijven. Het nadeel van aangekondigde controles is wel dat het niet echt goed beeld geeft van hoe erg het gesteld is met dronken chauffeurs! Toch vind ik het goed dat deze controles gedaan worden en mogen van mijn part vaker gedaan worden!
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Nee, het is de bedoeling dat er zo weinig mogelijk dronkaards op de baan rijden. Daarom worden die controles al jaren aangekondigd.