actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2010, 14:27
De Ceulaer Alexander De Ceulaer Alexander is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 15
Nederlandse royals veilen bezittingen.

De Nederlandse koninklijke familie gaat tienduizenden familiestukken verkopen. De spullen zijn voornamelijk van koningin Juliana, de moeder van de huidige koningin Beatrix.

Het is de eerste keer dat de Nederlandse royals hun bezittingen verkopen. In maart worden onder meer zilverwerk, schilderijen en meubels geveild door het Amsterdamse veilinghuis Sotheby's.

Koningin Beatrix en de prinsessen Margriet, Irene en Christina hebben volgens De Telegraaf zelf vier goede doelen uitgekozen waar de opbrengst van de veiling naartoe gaat.

Eigen mening: Ik vind dit een zeer leuk initiatief. De Nederlandse royals zetten op deze manier de deur open om hun beter te leren kennen, Dit door hun spullen te koop te zetten voor iedereen. Het is zeker goed dat de opbrengst naar 4 goede doelen gaat zo steunen de Nederlandse royals de zwakkere in de maatschappij.

Bron:http://www.gva.be/nieuws/buitenland...ezittingen.aspx
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2010, 15:27
Isabel.Nys Isabel.Nys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2010
Locatie: Schilde
Posts: 20
Ik vind dit eens leuk nieuws om te horen! Royals die hun eigen spullen verkopen voor goede doelen. Misschien kan het een inspiratie zijn voor andere royals. Met de verkoop van dat soort spullen denk ik dat de goede doelen ook een stuk verder zullen kunnen gaan.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 1st December 2010, 20:36
peacheach peacheach is offline
Tine Keersmaekers
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 95
Ook ik vind dit een heel goed idee. Ik denk dat de obrengst heel hoog zal zijn want een 'koninklijk erfstuk' bezitten spreekt toch aan. Uiteindelijk staan die spullen toch maar ergens zonder enige functie, dus waarom zou je er niet iemand anders mee blij maken.
Het mooie aan dit initiatief is dat het geld van de tienduizenden (!) familiestukken naar het goede doel gaan. Het is wel spijtig dat deze goede doelen niet bij naam genoemd worden...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.