actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 22nd November 2010, 19:15
RoxanneHens RoxanneHens is offline
Registered User

Mogelijke seksmoord op tieners schokt Duitsland

* maandag 22 november 2010, 16u46
* Auteur: sdg
* http://hetnieuwsblad.be/article/det...DMF20101122_114

Een dubbele moord op een 13-jarige jongen en een 14-jarig meisje heeft Duitsland geschokt. De twee zijn zondagavond dood en half gekleed gevonden vlak bij een kerkhof in het dorpje Bodenfelde.

De politie spreekt over een brutale moord, die seksueel getint is. Hoe de twee tieners precies om het leven zijn gekomen, wilde de politie maandag nog niet zeggen.

De 13-jarige Tobias had zaterdagavond een vriend naar het station gebracht, waarna hij niet meer gezien werd. Zijn 14-jarige schoolgenote Nina was een week geleden boos van huis weggelopen, maar werd sindsdien meermalen in het dorp gezien.

Volgens sommige dorpsbewoners zijn de twee aangesproken vanuit een donkere auto. Na een zoektocht door het dorp, zou de moeder van Tobias de twee lijken hebben gevonden in een akker aan de dorpsrand. Psychologen staan de schoolkinderen en dorpsbewoners bij.

Eigen mening

Dit verhaal wijst erop dat de persoon in de donkere auto hen heeft meegenomen en toegetakeld heeft. Een beetje dutroux all over again...
Onbegrijpelijk hoeveel zieke mensen er rond lopen. Wanneer houdt het op? Houdt het ooit op?

Als het in deze lijn verder gaat, wat gaat er dan van onze samenleving komen?
Niemand durft nog buiten komen, je hebt schrik van iedereen die nog maar een beetje te dicht in de buurt komt. Stel je eens voor: iemand komt de weg vragen en jij staat reeds klaar met je pepperspray in de hand en je gsm heeft de nummer van de politie al gebeld...

Waar gaat dat naartoe?
Met citaat antwoorden
Oud 23rd November 2010, 21:51
anne.plessers anne.plessers is offline
Registered User

Dit verhaal is inderdaad zeer schokkend, maar wat men niet mag vergeten is dat niet iedereen in de samenleving slecht is. Er zijn ook nog goede mensen, en die zijn ook niet zeldzaam. Niet iedereen heeft het zieke idee in zijn hoofd om kinderen of andere mensen iets aan te doen. Het zou ook maar erg zijn, moesten we argwanend zijn ten op zichte van alle mensen die iets dichter in onze buurt komen als normaal. Als we denken dat iedereen slecht is, wat is dan nog de kwaliteit van onze maatschappij? Mensen, blijf positief! Je mag natuurlijk waakzaam zijn, zeker in bepaalde gevallen, maar schrik hebben van iedereen die in je buurt komt gaat toch te ver vind ik.
Met citaat antwoorden
Oud 23rd November 2010, 22:06
Elissa.Buyens Elissa.Buyens is offline
Registered User

Ik denk dat we inderdaad niet enkel aan het slechte mogen denken. Als we alle misdaden met gevolgen als deze moesten kennen zouden we gewoon geen menswaardig bestaan meer leiden. Maar ik ben het eens met het punt dat er elke dag nieuwe feiten van deze aard verschijnen en dat je voor minder schrik zou krijgen. Ik kan me echt niet voorstellen wat er omgaat in het hoofd van iemand die tot zoiets in staat is! In elk geval moeten deze mensen zo snel mogelijk gevonden worden en ver weg worden gebracht van onze maatschappij.
Met citaat antwoorden
Oud 24th November 2010, 00:12
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel

Vreselijk nieuws! Weer twee onschuldige jongeren zijn van hun leven beroofd, terwijl ze eigenlijk nog alles voor de boeg hadden! Zoiets bezorgt me gewoon onmiddellijk kippenvel.

Ik begrijp gewoonweg niet dat zoiets kan gebeuren, dat iemand zo ziek kan zijn om zo'n daad te verrichten. Daar kan volgens mij geen enkel helder denkend mens met zijn verstand bij.

Zoals Roxanne al zei, weet ik soms jammergenoeg ook niet meer waar het met de maatschappij heen gaat...
Voor daden als dit bestaan gewoon geen oplossingen. Je kan namelijk niet aan mensen zien of ze kwaad in zich hebben!
Het is triest, maar vaak kan je gewoon enkel hopen dat zoiets jou en je naasten niet overkomt... Pepperspray of niet, meestal kan je jezelf tegen mensen die zo'n gruweldaden verrichten, niet wapenen.
Met citaat antwoorden
Oud 24th November 2010, 00:17
Renka De Weerdt Renka De Weerdt is offline
Registered User

Ik vind dat we er inderdaad niet moeten vanuit gaan dat de hele maatschappij slecht is. Er zijn meer dan genoeg mensen die wel goede bedoelingen hebben. Aan de andere kant begrijp ik ook volkomen wat Roxanne hier zegt, ikzelf ben bijvoorbeeld al heel erg op m'n hoede als er een auto stopt om de weg te vragen. Waar zijn we mee bezig? Vroeger was het de normaalste zaak van de wereld dat je de weg vroeg als je iets niet vond of dat je een vriendelijke babbel kon slaan met iemand die je tegenkomt. En nu loopt een groot deel van de bevolking en dan vooral de jongeren rond met een gevoel van ' spreek mij alsjeblieft niet aan'. Tot zover de mens als sociaal wezen.
Met citaat antwoorden
Oud 24th November 2010, 09:42
Michael Van Deun Michael Van Deun is offline
Registered User

Persoonlijk vind ik dat er tegenwoordig steeds meer en meer gruweldaden op de proppen komen, en de gruwel neemt ook steeds maar toe. Wat is de inspiratie van deze mensen om zoiets te doen? Tegenwoordig haal je enkel de media door spectaculair en origineel te zijn ... Dit gaat er volgens mijn mening wel zwaar over.
Deze seksmoord is nog maar gruwelijk als je de titel enkel leest. Ik vind dat er dringend iets moet gebeuren want tegenwoordig hoor je het ene drama na het andere. Zoals ook al is aangehaald, een beetje Dutrouw principe dat zich herhaald. Er zijn inderdaad zieke mensen die rondlopen, maar binnenkort voelt niemand zich nog veilig.
Het fijne zullen we er hoogstwaarschijnlijk nooit van horen, maar toch moet er onderzoek komen. Ikzelf ben nog maar 18, ik zou later graag zelf kinderen willen en ik heb bij wijze van spreken nu al schrik om ze te laten rondlopen uit schrik voor zo'n mensen.
Bovendien waren dit echt nog kinderen van 13 & 14 jaar, dit is toch ongewoon. Jammer genoeg kunnen we er niet veel aan doen! Enkel maar opletten en uiteraard voorzichtig zijn!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:06.