actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 1st November 2010, 21:46
Joke Valckx Joke Valckx is offline
Registered User

Nationale volkstelling in China van start

In China zijn vandaag 6 miljoen ambtenaren begonnen aan de nationale volkstelling. Het is 10 jaar geleden dat dat nog gedaan werd. Toen stond de teller op 1,3 miljard.

Voor het eerst zullen de ambtenaren alle mensen die in China wonen tellen, en dus niet alleen de personen die zijn ingeschreven. Vaak zijn er immers mensen van het platteland naar de stad getrokken, zonder dit aan te geven. Ook wordt gezocht naar kinderen die niet zijn geregistreerd.

De uitkomst van de volkstelling, die tot 10 november zal duren, zal in april bekend worden gemaakt.

motivatie:
10 jaar geleden is de laatste volkstelling gedaan in China, dit jaar gaan ze het overdoen. Er was 10 jaar geleden een overbevolking in China waardoor er in de stad nog maar 1 kind per gezin geboren mocht worden. Nu gaan ze eens kijken of deze maatregel iets heeft uitgehaald.
Ik heb dit artikel gekozen omdat ik vind dat de 1 kind maatregel wel erg ver gaat en ik mij soms afvraag of dit wel echt werkt. Vele kinderen (en dan vooral meisjes) zijn hierdoor, door hun gezin verstoten. Ook vele mensen verhuisden hierdoor naar het platteland.

Bron:
http://www.gva.be/nieuws/buitenland...-van-start.aspx
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:53.