|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
#1
|
|||
|
|||
Leuvense universiteit in zelfde klasse als Oxford
LEUVEN - De K.U.Leuven behoort tot de beste zeven van Europa. De faculteiten chemie en wiskunde verdienen zelfs de hoogste lof. Dat blijkt uit een onderzoek van de Duitse onafhankelijke denktank Centre for Higher Education Development (CHE). UGent scoort hoog voor de studies psychologie en biologie.
De denktank nam de disciplines politieke wetenschappen, psychologie, economie, biologie, fysica, chemie en wiskunde onder de loep. De Leuvense universiteit blinkt uit in alle zeven domeinen, maar nog in het bijzonder in de twee laatste studies, schrijft De Morgen. De K.U.Leuven komt uit op de zevende plaats, naast Oxford. De ranking probeert studenten wegwijs te maken in het Europese universitaire landschap. Door de universiteiten te waarderen, probeert het CHE de researchkwaliteiten van de 181 onderzochte instellingen te vergelijken. bron: DS, donderdag 28 oktober 2010, 06u37 http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101028_006 Mening: Ik vind het echt zeer goed dat de school zo goed scoort. Dit betekent dat ook onze kans op werk in het buitenland zal verbeteren. Ook in ons land zal onze school nog beter aangeschreven worden. Ergens verschiet ik er wel niet van dat onze school goed scoort, want de slaagcijfers voor de vakken Wiskunde, Fysica, Chemie enz. liggen toch wel vrij laag. Wat betekent dat de vakken gegeven worden op het hoogste niveau. |
#2
|
||||
|
||||
Citaat:
Lijkt wel wat in tegenspraak met deze post: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=30573
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#3
|
|||
|
|||
Citaat:
Dit artikel is wel zeer interessant. Ergens verschiet ik er niet van dat de verhouding tussen het academisch personeel en de studenten van belang is om de kwaliteit van de school. Ik DENK dat dit te wijden is aan het volgende: - (vaak heerst er een tekort aan professoren/docenten)Dit omdat de jeugd van tegenwoordig eerder kiest voor een profesionele bachelor en niet voor een academische. Dit leidt dan tot het probleem dat richtingen zoals Fysica, Wiskunde, Biologie, Burgerlijk ingenieur.. weinig afstudeerstudenten bevatten. (Bovendien zijn de slaagcijfers van reeds opgenoemde richtingen zeer laag.) Van deze studenten zullen er weinig zich aangesproken voelen, om professor of docent te worden omdat met hun diploma, een 'hogere' carriëre in het buitenland kan verwijzenlijkt worden. Als ze dus nu bijvoorbeeld de klassen Wiskunde in twee zouden kunnen splitsen zodat er minder rumoer is in de les en beter kan worden opgelet, dan zou het slaagcijfer aanzienlijk stijgen. Sommige studenten beheersen wel voldoende talent om een richting aan te kunnen, alleen wordt de richting vaak niet goed genoeg gegeven. De studenten zijn meer een nummer i.p.v. een persoon. Meer afstudeerstudenten = meer kans op toekomstige docenten = oplossing voor het probleem |