actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 5th March 2010, 21:59
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User

Antwerpenaar dient klacht in tegen Nigel Farage

Antwerpenaar dient klacht in tegen Nigel Farage

datum: 05/03/2010
bron: GVA.be

Antwerpenaar Francis Thys heeft bij de ombudsman van de Europese Unie een klacht ingediend tegen Nigel Farage. De Britse parlementariër zei vorige week dat België geen echt land is.

De Antwerpenaar, die als klantenadviseur bij De Post werkt, vindt dat Europarlementsleden zich aan bepaalde gedragscodes moeten houden.

“Respect voor de andere landen van de Europese Unie is wel het minste dat je mag verwachten. Ik hou van mijn land, dus ik laat dit niet zomaar passeren. Ik wil hiermee een signaal geven en ik hoop dat er meer reacties volgen. Helaas geloven Belgen niet altijd even spontaan in hun land, maar van binnen zijn de meeste mensen wél trots op België.”

De ombudsdienst van de Europese Unie onderzoekt nu of de klacht ontvankelijk is.

MF

---------------------------

mening/evaluatie:

Het is inderdaad onrespectvol van Nigel Farage t.o.v. België dat hij ons landje België geen écht land noemt, maar hiervoor een klacht indienen zoals Francis Thys heeft gedaan? Waar zijn we mee bezig?! Kunnen we dan echt niks meer verdragen van elkaar?

Toch kan deze klacht misschien geen kwaad, want meneer Farage zijn reputatie kent ondertussen iedereen: De anti-Europese Brit zei tegen onze Europees president Herman Van Rompuy dat hij het charisma van een dweil en het uitzicht van een lagere bankbediende heeft.

Een verontschuldiging van Nigel Farge is dus zeker niet misplaatst, maar dit weigert hij te doen. Beleefdheid is toch iets wat we in onze cultuur als verworven zouden mogen beschouwen?!

Nu hij zijn excuses weigert aan te bieden, wordt voor tien dagen Farages dagelijkse vergoeding als Europarlementslid ontnomen. Hopelijk denkt hij eerst twee keer na voor hij weer zo'n domme uitspraken doet.
Met citaat antwoorden
Oud 7th March 2010, 21:15
Vincent Vincent is offline
Registered User

De klacht zelf zal natuurlijk niets uitmaken, dat is zeker. Maar je kan ook tonen dat je zoiets als volk niet pikt. Zoiets doe je gewoon niet en dat mag je ook laten zien als je iets niet zomaar pikt. Net F.Thys. En Farage is zeker niet de enige Britt die zo over België denkt. Als voorbeeld heb ik een situatie op vakantie in Turkije waarbij een Britt aan mij vroeg waar ik vandaan kwam, ik antwoord België waarop de Britt. Belgium? Your people s*ck. Op dat moment ben je geschokt omdat hij niet enkel je vaderland, maar ook het Belgische volk uitmaakt net als Farage.
Ik ben Belg, en voel een zeker vaderlands liefde in mij vloeien. Wie daar aan raakt, raakt mij tot in het diepst van mij hart. Dus ja, laat zien dat je zoiets niet neemt. Maar dat is mijn mening.
Met citaat antwoorden
Oud 16th March 2010, 21:56
Ivan.Verwerft's Avatar
Ivan.Verwerft Ivan.Verwerft is offline
Registered User

Wat man, een klacht? Haha. Oké, Nigel Farage had inderdaad niet zo tekeer moeten gaan en een beetje respect voor landen waar je mee samenwerkt is zeker niet te veel gevraagd. Maar om hier nu als burger een klacht voor in te dienen bij de ombudsdienst van de Europese Unie? Dat gaat me toch wat ver!

Achja. OFWEL is het iemand met veel tijd OFWEL is het een leerkracht .

Trouwens, ik snap niet waarom die Nigel Farage in het Europese parlement zit. Hij zit toch bij een partij die tégen de unie is? Dus een partij die tégen de Europese Unie is, gaat er wel gaan zetelen? Beetje ironisch... En als ik me niet vergis krijgt hij ook nog redelijk veel steun vanuit het Verenigd Koninkrijk? Verlaat de unie dan he.
Met citaat antwoorden
Oud 25th March 2010, 17:03
Maarten Theuniszen Maarten Theuniszen is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Ivan.Verwerft
En als ik me niet vergis krijgt hij ook nog redelijk veel steun vanuit het Verenigd Koninkrijk? Verlaat de unie dan he.

Dat is in ieder geval zo. De meeste Britten voelen helemaal niets voor de EU. Ze vinden ook helemaal niet dat ze bij Europa horen. Ze betalen ook nog steeds gewoon in hun eigen valuta, namelijk de Britse pond. Van de euro is bij hun helemaal geen sprake. Waar dit chauvinisme precies vandaan komt, weet ik niet . Het zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat ze altijd met "mainland Europe" doorheen de geschiedenis ruzie hebben gemaakt (om het zacht uit te drukken).
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:27.