actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Vierde Macht (media)
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 23rd November 2009, 12:23
katrien.anthonis katrien.anthonis is offline
Registered User

Canadese verliest uitkering door vakantiefoto's op Facebook

Canadese verliest uitkering door vakantiefoto's op Facebook

Een Canadese vrouw heeft haar maandelijks steungeld verloren doordat haar verzekeringsmaatschappij vakantiekiekjes van haar aantrof op de sociale netwerksite Facebook. De vrouw zat nochtans 'ziek' thuis.

Niet dus. De 29-jarige vrouw postte domweg een strandfoto van zichzelf op Facebook. Daarop zag ze er allesbehalve ziek uit, oordeelde haar verzekeringsmaatschappij.

De Canadese 'zat al een jaar thuis met een zware depressie' toen de foto op het net opdook. Buiten de strandfoto deelde de vrouw ook kiekjes met haar vrienden waarop ze te zien is met een mannelijke stripper.

"Volgens de verzekeringsmaatschappij kan ik weer aan de slag, door Facebook", aldus de vrouw aan CBC.

BRON: gva, 22/11/2009

Op zich is dit niet zo'n belangrijk nieuws. De vrouw mag de verzekeringsmaatschappij inderdaad niet oplichten. MAAR, hoe komt het dat die maatschappij te weten komt dat de vrouw vakantiefoto's op facebook heeft geplaatst? Is er dan echt zo weinig privacy?! Een tijdje geleden zijn studenten hun diploma verloren omdat hun universiteit via facebook te weten is gekomen dat ze gespiekt hadden. Het lijkt wel of iedereen alles van je weet. Bedrijven doen eerst research via internet om informatie over hun toekomstige werknemers te weten te komen. En ze vinden deze! Ik vind internet een ongeloofelijk handig instrument, maar dit gaat jammer genoeg ten koste van onze privacy.
Met citaat antwoorden
Oud 25th November 2009, 03:10
jo.guns jo.guns is offline
Registered User

We kiezen er nochtans zelf voor om onze privacy op het net te zetten he.. Je wordt door niemand verplicht om je foto's op het internet te plaatsen zodat iedereen deze kan zien en iedereen hier dan ook rekening mee kan houden (denk maar aan werkgevers ed.).
Ik betrap me hier zelf ook op. Als ik iemand wil kennen of wil weten hoe deze eruit ziet, dan is een facebookpagina of een andere netwerksite snel geopend! Als is het maar om even te zien waar deze persoon woont. Deze sites zijn gewoon heel erg toegankelijk voor iedereen en je weet vooraf dat je persoonlijke informatie ook wordt verspreid naar iedereen die dit wil zien.
Met citaat antwoorden
Oud 25th November 2009, 08:24
johanvandenbosch johanvandenbosch is offline
Registered User

well said Jo

Yep, Jo heeft gelijk. Facebook wordt tegenwoordig gebruikt als chatprogramma. Voor het kleinste detail wordt er iets op FB gepost. Het is dus zeker niet moeilijk informatie over een bepaald iemand op te vragen.

Dit verhaal doet me zeer sterk denken aan een persoonlijke kennis...één maand op ziekenkas, en zit nu voor 2 weken in Griekenland...
En zij zet elk uur foto's op FB. Krak hetzelfde verhaal dus.
Vind ik helemaal verkeerd. Profiteren van de centen van de werkende mens. Schandalig
Met citaat antwoorden
Oud 30th November 2009, 13:06
Tinne.Buyens Tinne.Buyens is offline
Registered User

Weinig privacy heb je met facebook zelf in de hand. Je kan kiezen wie je tot je vriend maakt en wie niet. Je kan je profiel openbaar stellen zodat een wildvreemde alles over je kan lezen, je kan ook verkiezen om enkel je profielfoto en naam te laten zien aan vreemden & de rest van je profiel enkel aan je vrienden. Facebook, en andere sociale netwerksites, geven ons hierin de keuze. Dan moet je achteraf niet komen klagen als er iets niet goed uitdraaide voor je, omwille van de openbaarheid van je profiel.
Je beslist nog steeds zelf of je de bewuste stripperfoto of de bewuste bikinifoto op je profiel zet, ja of neen.
En het is gewoonweg dom, ik heb er geen ander woord voor, om zulke foto's op je profiel te plaatsen als iedereen ze kan zien, sorry.
Ik heb helemaal geen medelijden met deze vrouw, ik vind het haar eigen verantwoordelijk.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:46.