actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 20th November 2009, 21:16
Elise.Laureys Elise.Laureys is offline
Registered User

Meisje (15) geeft "moorden" als hobby op en doodt 9-jarige

Een 15-jarig meisje dat op YouTube als hobby 'mensen vermoorden' opgaf, heeft ook echt iemand gedood. Alyssa Bustamante zit in de cel voor de moord op de negenjarige Elizabeth Olten in de Amerikaanse staat Missouri. Het tienermeisje wurgde haar weerloze slachtoffer, sneed haar keel over en stak ze nog meermaals. Bustamante zal als een volwassene berecht worden.

Zelfverminking
De advocaat van Alyssa Bustamante wil haar echter onmiddellijk laten opnemen in een psychiatrische kliniek. Dat ze mentaal ziek is, blijkt ook uit het onderzoek. In 2007 probeerde ze al zelfmoord te plegen. Ze werd behandeld voor een depressie en zelfverminking met een mes. Ook op internet draaide ze door. Vorig jaar postte ze een bizar filmpje op YouTube. Daarin is te zien hoe ze zichzelf opzettelijk tegen een elektrisch geladen hek gooit, waarna ze haar twee jongere broertjes dwingt hetzelfde te doen. In haar (ondertussen verwijderd) profiel op YouTube vulde Bustamante in bij hobby's: "Mensen vermoorden en snijwonden toebrengen". Het leek op een overdrijving vn een tiener, maar helaas voegde ze de daad bij het woord.

Putten gegraven
Aan een agent bekende ze dat ze vijf dagen voor de moord al twee putten gegraven had die als graf moesten dienen. Daarna vermoordde ze Elizabeth "omdat ze wilde weten hoe dat voelde". Eind oktober bracht Bustamante de speurders naar de plaats waar ze haar slachtoffer begraven had na de gruwelijke moord. (kh)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...-9-jarige.dhtml

Datum: 20/11/2009

Kunnen jongeren nu niet meer vredig met elkaar omgaan? Tegenwoordig hoor je de gekste dingen. Eerst was er het wurgspel en nu gaat een tiener iemand van 9 jaar vermoorden. Het is niet meer dan normaal dat dit meisje voor haar daden gestraft zal worden. Als je vijf dagen op voorhand al putten gaat graven weet je volgens mij echt wel waar je mee bezig bent. Ik snap alleen niet dat zulke dingen bestaan. En dan nog de uitleg van dat meisje: "ik wilde wel eens weten hoe het voelt om iemand te vermoorden", dat is gewoon walgelijk. Ik vind het heel erg dat er tegenwoordig zoveel geweld is in de wereld.
Met citaat antwoorden
Oud 21st November 2009, 00:10
Nienke.Nietvelt Nienke.Nietvelt is offline
Registered User

Geweld, geweld en nog eens geweld; tegenwoordig hoor je precies niets anders meer. Als de volwassenen geen oorlog voeren, ruzie maken of ...; dan doet de jeugd het wel in hun plaats. Dat kinderen meer en meer het geweld opzoeken, vind ik vreemd. Vanwaar komt dit? Komt het door het vele geweld op TV of ons eigen belang dat we absoluut willen vertegenwoordigen? Dat het meisje gestraft moet worden, vind ik meer dan normaal - ze heeft iemand van het leven beroofd - maar Alyssa is geen volwassene dus moet in mijn ogen dan ook niet als een volwassene berecht worden. Alyssa heeft zoals uit het artikel blijkt een groot probleem met zichzelf. Dat de advocaat pleit voor psychische hulp is dan ook te verstaan, maar deze hulp komt wel te laat. Uit voorgaande feiten (zelfmoord willen plegen, depressie, zelfverminking en het filmpje waarin ze zichzelf tegen het hek gooit) konden de mensen in haar omgeving toch al afleiden dat zij niet "normaal" is en een oplossing proberen zoeken. Dit gedrag hebben ze vreemd genoeg niet opgemerkt. We moeten ons dus afvragen waarom Alyssa zo is/is geworden. Wie weet zocht ze wel aandacht en heeft ze die bij deze dan ook gekregen, want de hele wereld gebruikt het internet. Ik vind het héél erg voor de familie van het 9-jarig vermoorde meisje Elizabeth dat zij het slachtoffer geworden is van het onopgemerkte probleemgedrag van Alyssa. De jeugd al dit geweld afleren (vermijden) daar zijn we het allen over eens, nu dus nog zoeken naar hoe we dit kunnen verwezenlijken!
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:38.