actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Human Interest > Justitie
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 27th October 2009, 19:28
Yannick.Vissers Yannick.Vissers is offline
Registered User

Meeste gevangenen ontsnappen vanuit de cel

BRUSSEL - De meeste ontsnappingen uit een gevangenis in ons land gebeuren vanuit de cel (36 procent), gevolgd door het atelier (21 procent) en diverse plaatsen zoals koer en huishoudelijke dienst (18 procent). Dat blijkt uit het antwoord van Justitieminister Stefaan De Clerck (CD&V) op een schriftelijke vraag van senator Paul Wille (Open VLD).

De Clerck baseert zich voor zijn antwoord op gegevens over de ontsnappingen uit een Belgische strafinrichting in de periode 1995-2006.

Uit eerder vrijgegeven cijfers van Justitie blijkt dat er de afgelopen 9 jaar in ons land in totaal 238 gevangenen ontsnapten. De gevangenis van Dendermonde voert de lijst aan met 33 ontsnappingen, gevolgd door Merkplas (32), Lantin (23) en Antwerpen (19).

Waar ontsnappen de gevangenen?

• de cel (36 procent)
• het atelier (21 procent)
• diverse plaatsen zoals koer en huishoudelijke dienst (18 procent)
• de wandeling (13 procent)
• 'extra-muros' tijdens bijvoorbeeld transport (10 procent)
• tijdens bezoek (2 procent).

bron:
http://www.standaard.be/Artikel/Det...DMF20091027_023

Sommige dingen zijn toch echt moeilijk te begrijpen. Dit zijn toch opvallende cijfers, zitten de cellen dan zo vol dat er helemaal geen controle meer mogelijk is? Het toont in elk geval aan dat er nog veel werk is voor onze minister van justitie.
Met citaat antwoorden
Oud 27th October 2009, 20:23
veerle.pleysier veerle.pleysier is offline
Registered User

Na die ontsnapping in Merksplas waarbij de ontsnapte gevangen gevlucht waren naar Rijkevorsel(dorp naast mijn dorp) ben ik me gaan realiseren dat dit echt wel een gevaar vormt voor de mensen. Vroeger dacht ik vaker dit is niet dicht bij mij thuis, maar vanaf dan ben ik toch beginnen nadenken. Hier moeten ze dringend iets aandoen. Zo brengen ze mensen in gevaar. Ze zullen maar eens best zoals jij zegt actie moeten ondernemen om dit probleem op te lossen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:43.