|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Honderden Belgen kunnen fluiten naar Turkse flat
Honderden Belgen kunnen fluiten naar Turkse flat
Honderden Belgen die droomden van een mooi appartement in de buurt van het Turkse Antalya dreigen hun geld kwijt te zijn. De potentiële Belgische kopers waren gelokt met de belofte dat ex-tennisster Sabine Appelmans speciale tennisstages zou komen geven in de nieuwe resorts. De appartementen – enkele honderden opgedeeld in twee complexen: Tennis Resort I en Tennis Resort II – zouden achter de rug van de kopers nog een tweede keer verkocht zijn of dreigen gewoon nooit afgewerkt te geraken. Zo staat te lezen op de internetsite p-magazine.com. De kopers vrezen nu dat hun gedroomde buitenverblijf er nooit zal komen en dat ze ook hun geld niet zullen terugzien. De gedupeerden , gaan ervan uit dat er enkele honderden Belgen betrokken zijn. Sabine Appelmans – die in 2006 zei dat ze van bij de start bij de planning betrokken was – zei gisteravond in een reactie aan deze krant dat ze ‘weet dat er problemen zijn’. ‘Ik vind het verschrikkelijk, want ik heb mijn naam aan dat project verbonden. Ik zou daar tennisstages geven. Maar voorlopig ligt de bouw stil. Er zou geen geld meer zijn. Waar dat dan naartoe is, weet ik ook niet. Ik hoop alleen maar dat het nog goed komt.’ Voor meer details verwees ze naar haar man, die de zakelijke kant geregeld had, maar die gisteravond onbereikbaar was. P-magazine kreeg wel een reactie te pakken van initiatiefnemer Jan Colson Die gaf ook toe dat er problemen waren. ‘Serieuze. Maar wij zijn serieuze makelaars en zoeken naar een oplossing.’ Blog DS, 23-01-2009 (sdb)
|
|||
|
|||
Ik vind het verschrikkelijk. Sommige mensen steken een (héél) groot deel van hun spaarcenten in zo'n prachtig buitenverblijf, en dan blijkt ineens dat het er helemaal niet komt. Dus ook hun geld is kwijt. Ik zou ook zoiets eerder gekocht hebben, omdat Sabine Appelmans betrokken was bij de planning. Dan denk ik dat het betrouwbaarder is, maar nee... Mijn meter heeft ook enkele appartementen in Turkije, en wat je daar allemaal van hoort. Ik betrouw het dan zeker helemaal niet. Het klinkt allemaal mooi, maar meestal echt onbetrouwbaar. De man van mijn meter is dan ook veel op en neer gereisd naar Turkije om een oogje in het zeil te houden. Het is aan de ene kant niet slim van deze mensen, want ze hebben geen eigendomsbewijs. Maar ik vind het heel erg voor hen. Al hun geld dat zo maar door hun neus wordt geboord.
|