actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 28th December 2008, 12:22
Sarina.VanRompaey Sarina.VanRompaey is offline
Registered User

Man neergeschoten omdat hij te veel praatte in bioscoop

Man neergeschoten omdat hij te veel praatte in bioscoop

Het is de grootste ergernis van bioscoopbezoekers. Anderen in de zaal die tijdens de film zitten te praten. In de Amerikaanse stad Philadelphia had dat bijna fatale gevolgen.

Een 29-jarige man ergerde zich zo aan een kletsend gezin voor hem dat hij eerst popcorn naar de zoon gooide. Toen vervolgens een woordenwisseling ontstond schoot hij met een pistool richting de vader, die in zijn linkerarm werd geraakt.

Dader wou daarna film gewoon uitkijken
"Het is echt beangstigend dat zo'n voorval aanleiding is voor zulk geweld", zei een politiewoordvoerder. De dader, die na het incident de romantische komedie The Curious Case of Benjamin Button van Brad Pitt wilde afkijken alsof er niets was gebeurd, is opgepakt. Het slachtoffer ligt in het ziekenhuis. (anp/mvl)
28/12/08 10u49

Eigen commentaar:
Ik snap niet dat mensen voor zo iets stom al meteen maar moeten schieten. Als die man die geschoten heeft nu eens gewoon gevraagd had of die mensen voor hem een beetje stiller konden zijn, dan was het probleem misschien al meteen opgelost.
Dat die man met popcorn gooide is natuurlijk een aanleiding voor een woordenwissel, ik zou ook niet graag bekogeld worden door popcorn.
En dat die man nog eens een pistool bovenhaalt en begint te schieten en vervolgens gewoon probeert verder te kijken is al helemaal absurd.
Als ik niet beter zou weten, zou ik zeggen dat er wel degelijks iets mis was met deze persoon.
Met citaat antwoorden
Oud 28th December 2008, 13:58
Mathias Van der Sanden Mathias Van der Sanden is offline
Registered User

Ik snap niet wat die man bezielde. Als je al voor zo'n 'kleinigheid' moet beginnen schieten, waar gaat het in de wereld dan naartoe?
Het is inderdaad hinderlijk als ze tijdens de film zitten te praten. Maar zoals Sarina al zei, vraag dan gewoon aan dat gezin of ze stiller willen zijn. En roep desnoods de verantwoordelijke van die bioscoopzaal.
Ik kan mij daar ook in ergeren, maar met popcorn gooien? Daar heb ik nog nooit aan gedacht. Dan vraag ik gewoon of ze wat stiller kunnen praten of anders om de zaal te verlaten.
Met citaat antwoorden
Oud 28th December 2008, 14:50
Charlotte Wellens Charlotte Wellens is offline
Registered User

Only in America... Hieruit blijkt maar weer dat de wapenwet in de Verenigde Staten veel te laks is en er te veel onnodige schoten gelost worden. Op die manier vallen er maar al te vaak veel onnodige slachtoffers. De schietgrage man had dit probleem gewoon kunnen oplossen door het gezin er even over aan te spreken en vriendelijk te vragen een beetje stiller te zijn. Zo had hij zijn film misschien wel in stilte kunnen uitzien i.p.v. opgepakt te worden.
Met citaat antwoorden
Oud 28th December 2008, 15:26
daphne.nauwelaerts daphne.nauwelaerts is offline
Registered User

Die man zit daar gewoon in de bioscoop met een pistool op zak. Dat is al niet normaal. Dan gaat hij het nog een gebruiken en tot slot wil hij nog gewoon zijn film uitkijken nadat hij op iemand heeft geschoten. Het is gewoon schandalig en niet te begrijpen.
Met citaat antwoorden
Oud 28th December 2008, 15:38
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User

Mijn eerste gedacht was ook onmiddellijk: "Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat je rustig naar een film gaat kijken met een pistool op zak?!!"
Dat is toch niet normaal meer...
Ik ben het totaal oneens met de actie die de man ondernam. Er zijn veel betere manieren om zo'n pietluttigheid aan te pakken, in plaats van onmiddellijk geweld te gebruiken.
En dat de man de film nadien nog rustig wilde verder zien, is helemaal onbegrijpelijk. Ik denk dat niemand in de bioscoopzaal nog gerust was op dat moment, ik zou in elk geval niet langer in die zaal durven blijven zitten!
Op de Night Of The Proms heb ik ook eens een vrouw voor me 'gevraagd' of ze nu eindelijk eens wilde gaan zitten, zodat de 4 rijen achter haar ook nog iets konden zien. Ik heb haar 'vriendelijk' verzocht om volgende keer een ticket op het middenplein te kopen, waardoor ik vriendelijke reacties kreeg van de mensen achter mij... De vrouw zelf was er minder tevreden over, maar ze is gaan zitten en na een tijdje door gegaan, ik denk dat ze een plekje is gaan zoeken waar ze wel al dansend kon genieten.
Op zich heb ik niets tegen dansen, praten, ..., maar heb op z'n minst respect voor de mensen rondom u! (Hoewel velen hun mening in zo'n geval toch niet durven uiten, wat duidelijk was uit het voorval op NOTP)
Met citaat antwoorden
Oud 28th December 2008, 20:14
marliessomers marliessomers is offline
Registered User

Ik begrijp ook niet waarom een man met een pistool op zak naar de cinema gaat. Maar wat ik wel begrijp is dat hij zicht ergert aan pratende mensen in de cinema. Ik vind dat persoonlijk ook zeer storend.
Je gaat naar de cinema om je te ontspannen, je betaald er ook al veel voor, en dan kan je nog niet eens van je film genieten. Maar om er dan meteen op de schieten vind ik er toch ook wel zwaar over. Mensen die bij willen kletsen horen meer thuis in een café dan in de cinema.
Met citaat antwoorden
Oud 28th December 2008, 22:12
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User

Koop de dvd!!!!
En zie hem in stilte thuis. Help! Waar gaan we naartoe. Gaan we elkaar volgende week de keel over snijden om dat in de supermarkt net het laatste pakje koffie neemt dat jij wou?
Goh, zo iets is toch op te lossen door een beleefd gesprek! Maar dat die man om te beginnen ook al popcorn naar de zoon begon te gooien, vind ik ook zeer vreemd! Wie doet nu zoiets als volwassen man, ik zou denken dat een 29-jarige man wel iets meer verstand heeft. Er is tegenwoordig nog niet genoeg geweld in de wereld zeker. En dan beginnen we om zo’n kleine dingen mekaar al neer te schieten. Waar gaan we heen denk ik dan.
Met citaat antwoorden
Oud 29th December 2008, 00:09
Shana Henderieckx Shana Henderieckx is offline
Registered User

In een bioscoop is het de bedoeling dat je stil bent en naar de film luistert. 'Kijken doe je niet met je mond' En ikzelf vind het ook behoorlijk vervelend als er tijdens de film mensen gezellig wat willen bijpraten, of zonodig commentaar leveren op de filmaspecten, tenzij het discreet gebeurt.
Maar dit is wel degelijk een voorbeeld van 'overreageren'! Als men aan deze dingen niets doet zal er niet veel van de maatschappij recht blijven staan, denk ik. Er moet toch iets schelen met deze persoon? Vooral omdat ik hier lees dat hij nog gewoon van plan was om de film verder te zien! Alsof er niets gebeurd is!
Met citaat antwoorden
Oud 29th December 2008, 00:50
valerie caers valerie caers is offline
Registered User

Ik denk dat dit een duidelijke voorbeeld is van waarom dat wapens verboden zijn in een groot deel van de wereld. Sommige mensen denken nu eenmaal dat ze altijd het recht in eigen handen mogen nemen, en hier gaat het dan nog om een serieus grote futuliteit!!!! Ik snap niet wat iemand kan bezielen om om zo'n stomme, domme reden iemand neer te schieten. Beseft die mens niet dat hij de persoon in kwestie kan doden? Is het maar normaal dat je iemand wil doden omdat hij praat in de cinema? Hoe kan dit in godsnaam? Zijn mensen dan zulke onverdraagzame idioten? Ok het is vervelend als er iemand constant zit te praten in de cinema, maar je kan ook gewoon vragen om stil te zijn dat is toch maar een kleine moeite of niet?
Verschrikkelijk gewoon. Ik vind dat ze dringend al die wapens uit de wereld moeten bannen want de mens wordt er echt niet beter van hoor!! In tegendeel...
Met citaat antwoorden
Oud 29th December 2008, 02:10
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User

Allée seg, waar gaat het tegenwoordig allemaal naartoe? Als we zelfs al niet meer rustig van een filmpje in de cinema kunnen genieten? Oké, mensen die heel de film door zitten praten en chips zitten eten (dat kraakt echt verschrikkelijk), vind ik ook zeer vervelend, maar daarom ga je die mensen toch nog niet doodschieten?
Bij ons in de cinema (jawel, te Nijlen ! ) was het ook eens een babbelfanfare... De eigenaar kwam en zei tegen de jongens dat ze stiller moesten zijn en de rest van de mensen ook van de film moesten laten genieten. De jongens deden dat en we hebben rustig de film verder kunnen kijken.
Waarom kon de man die zich ergerde aan de prater dat niet melden aan de eigenaar? Dan had die er wel iets over kunnen zeggen tegen 'de babbelaar'. Heeft hij zelf eigenlijk wel een poging ondernomen om te vragen of ze een beetje zachter konden praten?

Dit artikel doet me denken aan "Klanten karaokebar vermoorden man die niet stopt met zingen" (Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...et-zingen.dhtml )
Nog zoiets dat ik niet begrijp. De man wilde niet stoppen met zingen, maar dan kon de eigenaar toch gewoon de stroom uitschakelen of gewoon de karaokemachine uitschakelen? Dan had niemand last van de zanger. Waarom moet iedereen toch altijd met harde hand reageren?
Als iedereen nu eens wat meer zou praten en wat meer luisteren naar elkaar en respect zou hebben voor iedereen, zou de wereld er dan niet heel anders kunnen uitzien?
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:59.