|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Elfjarige schiet nichtje dood tijdens kerstfeest
24/12 Elfjarige schiet nichtje dood tijdens kerstfeest
Een elfjarige jongen uit Florida heeft bij het kerstbezoek zijn tienjarige nichtje doodgeschoten. Het kind vond het pistool van zijn nonkel onder zijn kussen, en loste per ongeluk een schot. Tijdens het spelen vond de jongen in de slaapkamer van de nonkel een geladen pistool. Het elfjarige kind loste daarop per ongeluk een schot en raakte zijn tienjarige nichtje in het hoofd. Er zou geen klacht zijn ingediend tegen het kind. "De jongen wordt niet gevangen gehouden, maar in het licht van het onderzoek wordt hij wel ondervraagd. Er is geen reden voor opsluiting. Er moet wel een uitleg komen waarom het kind het wapen zo snel kon vinden", besluit Sheriff Grady Judd kritische bespreking Dit artikel bevestigd weer het gevaar van wapens in huis. De wapenwet in Amerika is te tolerant. Waar ligt de grens tussen verdedigen en lukraak schieten. Bijna iedere Amerikaan heeft een wapen. Kinderen horen niet met wapens in aanraking te komen. Dit is nu een spijtig ongeval waar dit kind waarschijnlijk voor de rest van zijn leven mee geconfronteerd gaat worden. De wapenindustrie in Amerika is een belangrijke economische sector en hier zullen nog heel wat heilige huisjes moeten sneuvelen eer dit zal veranderen. Dominik Sebrechts |
|
|||
|
|||
In Amerika is er inderdaad een veel te lakse wapenwet. En ja, waar ligt de grens tussen verdedigen en lukraak schieten. Dat is misschien moeilijk te bepalen maar in dit geval was het een ongeval.
Dat kind heeft waarschijnlijk al heel veel met speelgoedwapens gespeeld. Wanneer dat kind dan een echt wapen vind is het waarschijnlijk heel moeilijk om te beseffen dat het echt is. Ook al besefte het kind dat het echt was, het schot is per ongeluk gebeurd. Er wordt in het artikel ook gezegd dat er geen klacht wordt ingediend tegen dit kind en al maar goed ook. Dit kind kan er toch niets aandoen dat hij een wapen vind en dat het dan per ongeluk afgaat. Misschien zelfs bij het spelen hiermee. Zoals al gezegd, is er in Amerika een veel te tolerante wapenwet. Het is dan ook aan de houders van wapens om er goed mee om te gaan. Je wapen binnen handbereik van kinderen leggen is niet bepaald een omschrijving van goed omgaan met je wapen. Dit artikel wekt ook wel enige frustratie bij mij op. Hoe kan je nu toch zo’n gevaarlijk iets binnen handbereik van kinderen leggen? Ik vind het ook enorm erg voor het 11-jarige kind. Dat kind heeft waarschijnlijk een trauma opgelopen en wordt met dit ongeval heel zijn leven geconfronteerd. |
|
|||
|
|||
De schuld ligt in mijn ogen meer bij de houder(s) van dit wapen, dan bij het kind zelf. Zoals eerder gezegd, een kind is maar een kind, en besefte waarschijnlijk nog niet eens dat dit een echt wapen was, dat hij daarmee echt iemand kon verwonden. Ik geloof ook nooit dat het kind de intentie had om zijn nichtje te doden. De wapenwet in Amerika is inderdaad veel te tolerant, maar zelfs dan nog had dit drama kunnen vermeden worden. Door het wapen simpelweg op te bergen in een kluis, of ergens waar het kind het wapen niet kon vinden.
Als je dan al een wapen in huis wilt halen, zorg er dan alsjeblieft voor dat het goed opgeborgen wordt, want, zoals nu ook weer blijkt, dit is absoluut geen speelgoed! |
|
|||
|
|||
Dat dit gebeurt in Amerika is weer typisch zeker. Dat een elfjarige zomaar een wapen kan vinden vind ik al niet kunnen, de schuld moet dus zeker gelegd worden bij de eigenaar van het wapen. Ok, het kind heeft met het wapen geschoten maar hoe zou je zelf zijn als je zoiets vind? Misschien dacht hij dat het een speelgoedgeweer was ofzo, en wou hij er gewoon mee spelen. Geen enkele verantwoordelijke volwassene laat een wapen zo slingeren dat het 'toevallig' kan gevonden worden door een kind. Ik vind het heel erg voor het kindje dat dood is maar ik vind dat de elfjarige daar niets aan kan doen. Ik hoop voor de ouders van het doodgeschoten kind dat de oom toch wel berouw heeft en zijn spijt betuigt! De ouders zijn hun kind kwijt, de nonkel is zijn nichtje kwijt, en dat door een stom wapen dat hij niet had mogen laten slingeren!
|