actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th December 2008, 12:25
Matthias Wauters Matthias Wauters is offline
Registered User

Exclamation Terminaal meisje overleeft dankzij "verschijning engel"

Een 14-jarig meisje lag in het ziekenhuis op sterven tot plots een mirakel gebeurde. Aan de deur van de kamer van Chelsea verscheen een lichtflits en onmiddellijk zagen de dokters haar toestand omkeren. Niemand weet hoe haar herstel medisch mogelijk was, maar haar moeder gelooft dat een engel haar leven gered heeft, meldt de Telegraaf.

Het meisje werd te vroeg geboren en had een groeistoornis. Een longontsteking leek Chelsea fataal te worden en de dokters hadden haar ouders al verteld dat ze spoedig zou sterven. Toen nam moeder Colleen Banton de moedige beslissing haar dochter rustig te laten sterven. Maar dan begon Chelsea dus op wonderbaarlijke wijze te herstellen.

Op videobeelden is inderdaad een vreemde lichtflits te zien. Oordeel zelf of u er een engel in ziet. NBC toont de beelden van een bewakingscamera.

(HLN)
http://www.msnbc.msn.com/id/2113454...365352#28365352

Zou dit nu getruceerd zijn of echt...? Want als je de beeldne ziet dan wordt je er maar heel stilletjes van.. Echt bizar....
Met citaat antwoorden
Oud 25th December 2008, 16:01
Kim Verlooy Kim Verlooy is offline
Registered User

geweldig voor de ouders dat het meisje het heeft overleefd, maar een engel?? Mensen zoeken gewoon naar een antwoord waarom ze er door is gekomen. Voor hetzelfde geld sprong er net een hond uit het raam en was dat de engel die haar kwam redden. En zo een witte flits kan door allerlei zaken veroorzaakt zijn. Ik denk maar aan een cameratoestel dat net werd gebruikt in de gang..?
Met citaat antwoorden
Oud 25th December 2008, 16:15
Lize Holemans Lize Holemans is offline
Registered User

Ik geloof er persoonlijk zelf echt niet in.
Maar wat ik wel kan verstaan, is dat iemand er hoop in kan vinden. Ik ben zelf eerder het rationele type, dus zal nooit mijn uitweg zoeken in het bovenaardse. Ik denk wel dat als je denkt je dochter te zullen verliezen, je er ergens al bij neerlegt, en ze opeens plots beter wordt, je kan geloven dat er andere "krachten" buiten de geneeskunde meespelen. Ook denk ik dat, als je op het punt staat iemand te verliezen of zelf heel zwaar ziek bent, ergens moet in geloven, om jezelf weer moed te geven en er bovenop te geraken. Voor sommige mensen is dat hun godsdienst, voor sommige mensen een engel, voor andere mensen is dat weer iets anders ... .
Met citaat antwoorden
Oud 25th December 2008, 16:55
Annelies-Daelemans Annelies-Daelemans is offline
Registered User

Dit is erg ongeloofwaardig voor mij. Ook na het bekijken van het filmpje geloof ik er niet echt in dat een engel het leven van het meisje redde. Het is erg vreemd dat het meisje haar toestand ineens drastisch veranderde, na het verschijnen van die zogenaamde "engel", maar ik denk dat die "engel" daar niets mee te maken heeft. Ook het bewijsmateriaal, de foto en de videobeelden zijn niet geloofwaardig. Ze kunnen getruceerd zijn, of het kan om een bijzondere lichtinval op dat moment zijn.
Wanneer de ouders van het meisje in zulke "bovenaardse" zaken geloven, is dat des te beter voor hen, hun dochter is gered door een mirakel in hun ogen.
Ik geloof zelf absoluut niet in zaken als "engelen" die je komen halen om naar de hemel te gaan, of die je komen helpen als het slecht gaat.
Een mooie afloop van het verhaal, maar in de verklaring geloof ik niet.
Met citaat antwoorden
Oud 27th December 2008, 21:35
Jens_Cools Jens_Cools is offline
Registered User

Geweldig verhaal, vooral voor de ouders omdat hun kind overleeft!! Als je als ouders zijnde zo’n verhaal van kort bij meemaakt denk ik dat het logisch is, als je zulk bewijsmateriaal hebt, dat je er in gelooft dat er wel degelijk iets wonderlijks is gebeurd. Zelf kan ik het moeilijk geloven omdat ik zelf ook niet het type ben dat gelooft in iets bovennatuurlijks en ik ben me er ook van bewust dat de beelden getrukeerd kunnen zijn. Maar toch het kan altijd natuurlijk. Voor de dokters schijnt het blijkbaar ook een wonder te zijn dat het meisje is kunnen overleven.
Ik laat nu uitschijnen dat ik het niet echt geloof, maar als je dit van kort bij meemaakt denk ik zeker dat ik anders over deze situatie zou denken.

Zou er dan toch iets zijn? Een antwoord waar we denk ik nooit een echt antwoord op zullen krijgen. We kunnen er alleen maar op hopen!
Met citaat antwoorden
Oud 27th December 2008, 22:19
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator

Misschien gaf het meettoestel of de computer al de hele tijd verkeerde signalen weer, ontstond er kortsluiting waardoor het toestel gereset werd en daarna wél de juiste meetwaarden aangaf. Lijkt me minstens even plausibel als de geopperde verklaring.

Wel opvallend dat er in De morgen en De standaard niets over te vinden is.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
Oud 27th December 2008, 23:49
chelsy collart chelsy collart is offline
Registered User

Sommige mensen geloven erin , sommige niet.
Ik persoonlijk geloof hier in! ik denk niet dat het gek of onmogelijk is dat zoiets gebeurt. Wij mensen weten niet alles, wie weet wat er nog verborgen is voor ons. Dus ik zou zeker niet uitsluiten dat wat zij gezien hadden een engel was. Het kan evengoed allemaal toeval zijn, een felle flits door een fototoestel en dat het meisje opeens beter word. Het kan allemaal toeval zijn maar voor hetzelfde geld kan het met die flits te maken hebben. We zullen het waarschijnlijk nooit weten.
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2008, 12:39
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User

Het is echt fantastisch dat de dochter het overleefd heeft! Volgens mij had zij een zeer goede beschermengel, die haar beschermde en haar erdoor hielp en de kracht gaf om te blijven leven.
Oké, hier zijn enkele voorbeelden gegeven over hoe de lichtflits kan ontstaan zijn (b.v. cameratoestel, hoewel ik me afvraag wat iemand met een cameratoestel in de gang van het ziekenhuis doet, kortsluiting,...)
Als het volgens de dokters al onmogelijk was dat het meisje zou overleven, dan moet er toch een mirakel gebeurd zijn...
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2008, 13:31
elienwuyts elienwuyts is offline
Elien Wuyts

Ik denk dat hier inderdaad meerdere verklaringen mogelijk zijn. Maar ik begrijp wel dat haar moeder, in zo'n situatie, wil geloven dat het een engel was. Op zich is daar dan niet mis mee denk ik.
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2008, 14:08
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User

Als je wil geloven dat het er is, dan is het er. Volgens mij is het geloof en de hoop van mensen sterk genoeg geweest om te doen genezen. Of het nu een engel is of niet, daar wil ik me niet over uitspreken. Het belangrijkste is inderdaad dat het kind genezen is.
Met citaat antwoorden
Oud 31st December 2008, 18:15
Sanne Van der borght Sanne Van der borght is offline
Registered User

Dit is natuurlijk een moeilijke zaak om te oordelen wat er juist gebeurd is... Vele mensen geloven wel in zo'n dingen.
Ikzelf heb er een beetje mijn twijfels bij. Voor het meisje is het natuurlijk heel goed dat zij beter wordt en moest ik de moeder zijn en ik zag de lichtflits, zou ik eerlijk gezegd ook wel denken dat het iets abnormaal is, maar wat juist, dat weet niemand. Maar in engelen geloof ik nu niet echt. Maar het blijft natuurlijk wel vreemd dat zij normaal gezien ging sterven en dat juist bij zo'n filts, het meisje veel beter wordt...
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:57.