actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st December 2008, 14:57
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Vriend gebuisde studente neemt wraak op leraar

Vriend gebuisde studente neemt wraak op leraar


Een 45-jarige Genkenaar, die er absoluut niet mee opgezet was dat zijn vriendin twee jaar na mekaar door een docent van de Provinciale Hogeschool Limburg uit Tongeren gebuisd werd voor het vak Grafische Vormgeving, maakte de Tongenaar gedurende twee maanden lang het leven zuur door zijn wagen en woning te koop aan te bieden via kranten en het internet en door zijn voordeur met verf te bekladden.



Talloze kandidaat-kopers

De Genkenaar plaatste in de periode oktober 2006 tot december 2006 herhaaldelijk zoekertjes in plaatselijke bladen en op het internet waarin zowel de woning als de wagen van de docent uit Tongeren te koop werden aangeboden. De docent werd daarop door talloze kandidaat-kopers lastiggevallen.


'Lul' en 'gratis seks'

Maar daarmee was de kous voor de Genkenaar nog niet af. Zo belde hij de docent meermaals per nacht anoniem op, spoot hij in verf 'lul' op zijn voordeur en spoot eveneens met een verfbus 'gratis seks' plus het telefoonnummer van de docent op een aanhangbord langs de Luikersteenweg in Tongeren.


Spijt

Ter zitting erkende de Genkenaar dat hij over de schreef ging en drukte zijn spijt uit. Hij vergoedde de docent inmiddels ook voor de geleden schade. De rechter verleende hem vandaag de gunstmaatregel van de opschorting van straf gedurende een proefperiode van drie jaar.


Onterecht gebuisd

Een niet onbelangrijk detail is dat de vriendin van de Genkenaar van de rechtbank gelijk kreeg dat ze onterecht voor het vak Grafische Vormgeving gezakt was. Ze stopte inmiddels met haar studie en volgt nu avondonderwijs.


Blog DM, 01/12/08
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 1st December 2008, 19:29
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
Ik vind de reactie van de Genkenaar toch wel echt overdreven! Er zijn andere manieren om zoiets op te lossen of ter sprake te brengen. Trouwens, hoe kan deze jongen met zekerheid weten dat zijn vriendin onterecht buisde? Voor hetzelfde geld was dit echter wel terecht. Ik begrijp echt niet wat deze jongen wilde bereiken, de punten van zijn vriendin zouden niet meer veranderen door de pesterijen. Ik vind dan ook dat het aan zijn vriendin is (en niet aan hem) om eventueel te gaan praten of klacht in te dienen tegen de docent, als ze echt dacht dat ze onterecht buisde. Als ze hier een gegronde reden voor had zou dit wel onderzocht worden, dan laat men het daar volgens mij niet bij.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 3rd December 2008, 14:01
Anne Van den Bosch Anne Van den Bosch is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Wijnegem
Posts: 274
Ik denk dat het altijd mogelijk is om een vraag in te dienen zodat je een examen kan inkijken. Normaal gezien kan dit toch niet geweigerd worden?!
Iemand met opzet buizen, doe je niet, tenzij er zich eigenaardige voorvallen hebben voorgedaan, maar dan nog!?!!
Deze reactie is inderdaad veel te ver gezocht, ik begrijp niet hoe je er op komt om zomaar een huis van iemand te koop te zetten... Ergens denk ik ook wel dat er één of andere band met de docent is geweest, hoe kan je anders het zoekertje voor de verkoop van het huis opstellen? Meestal zijn er toch foto's van het interieur, extra informatie, ... beschikbaar?
Ik vind het in elk geval een eigenaardige situatie.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 3rd December 2008, 18:47
Nelleke Van Beylen's Avatar
Nelleke Van Beylen Nelleke Van Beylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 72
overdreven...

Ik vind het echt veel te overdreven dat die jongen zo reageerde. Iemand zijn huis volkladden, te koop aanbieden, enz. doe je gewoon niet!
Toen ik het artikel begon te lezen begreep ik niet waarom die jongen dat deed. Het kon toch evengoed zijn dat het meisje telkens buisde voor dat vak omdat het moeilijk was, of ze verkeerde antwoorden gaf op het examen,...
Door de laatste zin te lezen(degene waarin duidelijk werd dat het meisje onterecht gebuisd werd) begreep ik hoe de jongen zich voelde. Maar hoe kon hij het weten, dat zijn vriendin onterecht gebuisd werd? En dan nog... op zo een manier los je echt niets op. Het is bovendien erg kinderachtig. Ze hadden evengoed kunnen vragen om het examen in te kijken, zoals Anne al zei.
Ook vind ik het nogal vreemd dat het meisje zelf geen "actie" ondernam, maar dat ze dat overliet aan haar vriend.
Ik vind het jammer dat ze haar studies heeft moeten stopzetten door dit voorval...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.