actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 27th November 2008, 22:31
Sofie Huybreckx Sofie Huybreckx is offline
Registered User

Huis van Dutroux verkocht voor 46.000 euro

Het huis van Marc Dutroux in Sars-la-Buissière is deze namiddag definitief verkocht. De gemeente Lobbes (waartoe Sars-la-Buissière behoort, nvdr.) betaalde 46.000 euro voor het krot.

Ook op de eerste verkoopdag vorige maand had het gemeentebestuur al aan het langste eind getrokken. Toen haalden ze het hoogste bod met 11.100 euro. De Belgische staat vond dat te weinig. Daardoor kwam er een tweede zitting.

Burgemeester Marcel Basile (cdH) wilde het gruwelhuis kost wat kost om te vermijden dat iemand met slechte bedoelingen de eigendom zou kopen. In de riante tuin van het bewuste huis werden in 1996 de lichaampjes van Julie en Mélissa opgegraven. Naast hen lag ook het lichaam van Dutroux’ kompaan Bernard Weinstein.

Volgens het gemeentebestuur van Lobbes willen ze een groene zone maken van de 4.163 vierkante meter grote schandvlek. ‘We denken alleszins ook aan herdenkingsteken voor zijn slachtoffertjes’, verklapte burgemeester Basile al eerder.

Bron: www.nieuwsblad.be
Met citaat antwoorden
Oud 28th November 2008, 11:07
Evy Witters Evy Witters is offline
Registered User

Ik vind het een goed idee dat de burgemeester het huis zelf opgekocht heeft. Ik zou mij namelijk niet kunnen voorstellen dat er iemand in dat huis wil wonen. Er zijn zoveel gruwelijke dingen gebeurt... Ik zou mij zelf niet veilig voelen in dat huis. Daarom vind ik het tevens een goed idee dat de burgemeester er een soort gedenkplaats van wil maken. Op deze manier wordt het misschien een 'trekpleister', en vergeten we nooit wat er op die plaats allemaal afgespeeld heeft.
Met citaat antwoorden
Oud 29th November 2008, 13:04
Ellen Brosens Ellen Brosens is offline
Ellen Brosens

Dat is een burgemeester die echt een hart heeft voor de medemens. Hij denkt aan de slachtoffers en aan de nabestaande van Julie en Melissa. Als de burgemeesters van de dorpen waar de huizen van Dutroux gevestigd ,zijn de huizen kopen en er het zelfde mee doen als de burgemeester van de gemeente Lobbes. Zodat de plaatsen herdenkingsplaatsen worden voor de slachtoffers van Dutroux. Als de burgemeester van het dorp ze koopt kan een persoon met slechte bedoelingen ze al zeker niet kopen.
Met citaat antwoorden
Oud 30th November 2008, 21:55
Jonathan Smets's Avatar
Jonathan Smets Jonathan Smets is offline
Jonathan Smets

Stuur een bericht via MSN naar Jonathan Smets
Het is een goede beslissing geweest van de gemeente om het huis te kopen.
Het huis kan volgens mij het best met de grond gelijk gemaakt worden zoals wellicht in de toekomst zal gebeuren. Dan kan men toch nog iets goeds met de grond aanvangen zoals aangegeven. Een herdenkingsteken voor de slachtoffers plaatsen en er een groene zone van maken lijkt mij inderdaad ook een goede beslissing, dan heeft de grond toch nog een nuttig effect.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:42.