actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > Thomas More Kempen > Studentenraad > Acties
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 25th November 2008, 03:31
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Exclamation School-Zonder-Racisme!

De KHK heeft er ook dit jaar voor geopteerd om 'te gaan' voor het label 'School-zonder-Racisme'...
In bijlage vinden jullie de 'officiële' teksten, alsmede de handtekenlijst die we moeten gebruiken wanneer we de eerste helft van december de klassen en de docentenruimte zullen afschuimen met onze Zwarte Sint en Witte Piet op zoek naar handtekeningen.
Let's go for it!

Laatst aangepast door Barst : 27th November 2008 om 19:09.
Met citaat antwoorden
Oud 25th November 2008, 13:09
BjornBlommé BjornBlommé is offline
Registered User

We kunnen er eindelijk aan beginnen

Is de landkaart ook al gearriveerd?
Met citaat antwoorden
Oud 27th November 2008, 19:16
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Exclamation Aangepaste versie

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
In bijlage vinden jullie de 'officiële' teksten, alsmede de handtekenlijst die we moeten gebruiken wanneer we de eerste helft van december de klassen en de docentenruimte zullen afschuimen met onze Zwarte Sint en Witte Piet op zoek naar handtekeningen.

Zo-even aangepaste versie gekregen van handtekenlijkst en van visietekst, dus hieronder zet ik de definitieve versie (de vorige versie heb ik gedeleted!)

Bjorn, de landkaart en de affiches zullen arriveren volgende week donderdag of vrijdag! Reden: de verantwoordelijken in Geel waren nog niet zo ver gevorderd met de affiches en met de landkaart...

Dat betekent dat we onze acties wellicht met een weekje zullen moeten uitstellen, veronderstel ik. Het is nl. een nogal zot zicht om affiches en een landkaart te gaan ophangen NA de handtekenpetitie en de filmtoestanden...

Bovendien geeft ons dat ook een week meer tijd om deftig promotie te voeren voor heel de actie, niet zoals bij de frieten van vandaag (ze waren nochtans wel lekker!)
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: doc OproepvooreenHogeschoolZonderRacisme.doc (173.5 KB, 60x gelezen)

Laatst aangepast door Barst : 27th November 2008 om 19:21.
Met citaat antwoorden
Oud 29th November 2008, 21:01
sarabollen
Gast

Hoe zit het met studenten die op het ogenblik van de actie niet op school zijn?
Kan er op één of andere manier ook digitaal 'getekend' worden?
Met citaat antwoorden
Oud 29th November 2008, 21:51
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Digitaal wellicht niet, maar we zouden een handtekenlijst kunnen leggen aan de receptie... Goed idee?
Oud 29th November 2008, 23:05
sarabollen
Gast

Ok!

(Ik herinner me wel van een paar jaar geleden dat het toen voor de KHK - campus Geel wel mogelijk was om digitaal 'te ondertekenen' voor mensen die op stage waren etc. - maar hoe dat precies werkte, kan ik me jammer genoeg niet herinneren)
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2008, 02:36
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Exclamation SR-initiatieven december

Slecht moment om ziek te worden natuurlijk: de SR staat voor een paar cruciale weken - nadien sluiten we de keet voor minstens vijf-zes weken, om dan in de week van 9 februari met onze 'Dikke-TruienWeek' opnieuw een vliegende start te nemen...

Voor de (agenda van) volgende SR:
-concrete organisatie 'School-Zonder-Racisme' activiteiten. We hadden al:
+een filmprogramma (Crash + Hurricane/Hotel Ruanda/Pianist) Gaan we ervoor op 11 december?
+een zwarte Sint en witte Piettoestand (kleren huren, ik spreek met John nog over de kosten, maar normaliter no prob), wanneer het best (liefst niet wanneer de TO'ers naar Geel moeten!, mag van mij ook de allerlaatste week, maar dat heeft uiteraard ook nadelen)?
+petitielijsten: kopieer ik alvast voldoende petitielijsten? Wanneer gaan Sint en Piet het best met de lijsten naar de klassen en naar de lerarenkamer? (procedure? Geeft de Sint een korte speech om de bedoeling duidelijk te maken? Wordt er snoepgoed voorzien?) En is het geen goed idee om ook een paar lijsten te leggen aan het onthaal voor de afwezigen van het moment (en hoe laten we dan weten dat zij ook nog tot eind januari een handtekening kunnen zetten? - grote slogan boven het onthaal, of zoiets?)...
+Affiches en wereldmap: komen donderdag normaal aan met de levering van Campiniamedia... Team samenstellen om op korte tijd zoveel mogelijk affiches op te hangen (op de toegestande plaatsen), en ook om de wereldmap in de Agora op te hangen, samen met de nodige affiches (ook daar petitielijsten voorzien? En wie blijft erbij?)
+Wereldwinkelstandje bij Wereldmap in de Agora: is dit haalbaar (aangezien de mevrouw in kwestie nog steeds op reis is voor zover ik het goed begrepen heb)?
+Is het een goed idee om de dag zelf van de petitie in de klassen tijdens de voormiddag- en middagpauze een paar mensen wat wereldmuziek te laten spelen (wat dan ook)? (Zouden evt. ook mee kunnen gaan naar de klassen ter ondersteuning van Sint en Piet(-en)?
+Duidelijk verzamelpunt afspreken voor de gehandtekende petities (onthaal?).
+(...)??

Ik heb van Rita en John ook nog volgende twee vragen:
-op donderdag 18 december komt Kader Abdolah een lezing geven hier in de Agora in Vorselaar. Abdolah is niet zomaar iemand: hij was vorige week nog te zien in het boekenprogramma op Canvas, en hij is een echt uithangbord voor de multiculturele samenleving... (In die zin past hij zeker wel bij de vorige actie ). En dan nu de vraag: of de SR die avond de receptie en de opkuis op zich willen nemen! Return: de opbrengst van heel het gedoe zou integraal gaan naar de SR! Geen kans om te laten liggen dus, me dunkt... Alleen moeten we genoeg volk bij elkaar krijgen om de zaak te runnen:
het zou gaan om minimaal 240 personen die tot nu toe al een kaart hebben gekocht, geen klein bier dus!!!

-(in samenspraak met de derdejaarsstudenten AA). Er wordt gevraagd of we al een aantal krachtlijnen kunnen uitzetten in verband met onze Dikke-TruienWeek: zoals bekend zou alleen vrijdag de dertiende ( :-D ) de verwarming effectief lager worden gezet (een hele week bleek nauwelijks haalbaar voor het administratief personeel!), maar ons departementshoofd staat er op om van de hele week een sensibiliseringsweek te maken voor
een 'meer bewuste levensstijl'... Graag concrete ideeën, al heb ik wel het idee dat de studenten AA hier al wat meer kunnen over vertellen...

Mijn idee: aan gespreksstof zal het ons volgende maandag niet ontbreken!!

En vooral: laat de ideeën hieromtrent liefst rijkelijk vloeien!!
Oud 2nd December 2008, 02:50
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)

Hoi Bart

Woensdag werken wij weer aan de projectweek, ik zal je na deze lessen even 'briefen'. Tot op vandaag zijn we nog vastgeroest op ideetjes.

Als we toch nog moeten wachten op ons 'promotiemateriaal', kunnen we dan niet beter een zwarte kerstman nemen, het omgekeerd effect is dan wel weg, maar de kerstman heeft ook hulpjes... Ik heb het gevoel dat we met een Sinterklaas in de week erna wat achter het 'feest' gaan aanhollen... Alleja ik weet niet hé, 't was maar een bedenking!

Wat de opkuis betreft, wanneer is het einde voorzien? Het is die dag immers 'kerst-TD' en volgens mij gaan er veel SR-leden daar een dansje plaatsen!
Met citaat antwoorden
Oud 2nd December 2008, 02:53
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Citaat:
Orgineel gepost door karenwolput
Wat de opkuis betreft, wanneer is het einde voorzien? Het is die dag immers 'kerst-TD' en volgens mij gaan er veel SR-leden daar een dansje plaatsen!

Dat is idd bijzonder relevante info!!
Driewerf miljaar, maar ik geef de hoop niet op om alsnog genoeg SR-leden bereid te vinden voor die opkuis...
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:09.