actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2008, 17:47
Kim Geerts Kim Geerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Laakdal
Posts: 170
Kampioenschap achteruit inparkeren voor vrouwen

Dat vrouwen niet kunnen autorijden, is volgens autoverhuurbedrijf Hertz een fabeltje. Het bedrijf organiseert, naar eigen zeggen, het eerste Nederlands kampioenschap achteruit inparkeren om aan te tonen dat vrouwen en autorijden prima samengaan.

De autoverhuurder wil laten zien dat het "belachelijke vooroordeel" dat vrouwen niet kunnen inparkeren voor eens en altijd kan worden ontkracht. Presentatrice Floortje Dessing, ambassadrice van het bedrijf, presenteert het kampioenschap. De jury, bestaande uit onder anderen racecoureurs Sandra van der Sloot en Tim Coronel, besluit wie de beste is. Wie toch denkt dat vrouwelijke bestuurders brokkenpiloten zijn, moet 20 mei de straten in Amsterdam mijden. (DWM)


Belga - 21 april 2008

Mijn mening: ik vind dat het vooroordeel maar eens eindelijk van de baan moet zijn. Bij mij duurde het wel lang vooraleer ik goed kon parkeren, maar na mijn praktiijkexamen lukte het elke keer wat beter en nu lukt het dus vrij goed...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd April 2008, 09:16
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
Ik vind ook dat het absurde vooroordeel eindelijk eens mag verdwijnen. Vrouwen kunnnen, naar mijn mening, even goed met de auto rijden als mannen. Er zijn natuurlijk altijd mensen die minder goed met de auto kunnen rijden, maar dit zijn niet speciefiek vrouwen, ook mannen hebben te kampen met dat probleem.
Ik hoop dat de vrouwen bij dit kampioenschap geen flater slagen, want dan wordt het vooroordeel bevestigt, en dan staan we natuurlijk geen stap verder.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd April 2008, 11:08
s5050033 s5050033 is offline
Elien Wuyts
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: Dessel
Posts: 48
Ik was van maneouvres direct geslaagd, en...surprise surprise...ik ben van het vrouwelijk geslacht. Een kennis (van het mannelijk geslacht) heeft er 7 keer over gedaan. Om maar te zeggen dat deze vooroordelen best zo snel mogelijk verdwijnen vooraleer men met statistieken afkomt.
__________________
elien
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 23rd April 2008, 12:18
ambi-ann ambi-ann is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Westerlo
Posts: 76
man man toch

Het gaat niet alleen om parkeren. Ik heb anderhalve week geleden zelf mogen ondervinden dat dit ook opgaat voor gewoon 'autorijden'. Het is wetenschappelijk bewezen dat vrouwen kunnen multitasken en dan nog eens de trotse bezitters zijn van een breder perifeer gezichtsveld (omdat ze vroeger de roofdieren in de buurt van het 'nest' moesten opmerken)...

Wel ik kan je verzekeren dat de man in kwestie helemaal geen breed perifeer gezichtsveld had, laat staan dat hij wel zag!
Hij reed gewoon vanuit stilstand de Olenseweg (= een drukke voorangsweg) op zonder deftig te kijken. Ik was de middelste van een hele rij auto's en meteen ook de gelukkige. De deuk die nu de wagen van mijn broer ontsiert ... is dus het bewijs bij uitstek dat mannen niet 'voorzichtig' kunnen autorijden ;-)

Moraal van het verhaal...=> zeg niet te gauw, het was weer een vrouw ?!

(en dan beweert hij nog dat hij dacht 'in een put te rijden )
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th April 2008, 10:30
bas van gorp bas van gorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2006
Locatie: grobbendonk
Posts: 167
Wink vrouwen en autorijden

Zeg niet te gauw het is weer een vrouw, maar in 98 % van de gevallen heb je wel gelijk!
Vrouwen en autorijden zal nooit samengaan. Waarom denk je dat ze op het autosalen altijd vrouwen naast de wagen zetten en nooit in de wagen ...

Grapje moet kunnen e
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 7th May 2008, 18:44
marliessomers marliessomers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: essen
Posts: 146
Het is een leuk initiatief maar ik denk niet de het vooroordeel er door zal verdwijnen.
Ik ben er al langer van overtuigd dat vrouwen goed auto kunnen rijden en ook achteruit kunnen parkeren. Oké niet allemaal maar dat is ook bij de mannen zo. Niet dan?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.