actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th April 2008, 21:36
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
NASA wil astronauten voor half jaar naar de maan sturen

Het Amerikaanse ruimtevaartbureau NASA plant de bouw van installaties op de maan die het zijn astronauten moet toelaten 6 maanden ter plaatse te blijven. Het plan kadert in het NASA-project om rond het jaar 2020 terug te keren naar de maan.

Zes maanden
Carl Walz, voormalig astronaut en een van de verantwoordelijken van de NASA-verkenningsmissies, maakte het nieuws bekend. "We gaan langere periodes van aanwezigheid op de maan invoeren, tot 6 maanden", zo zei hij. Walz vergeleek die geplande aanwezigheid met het huidige verblijf van astronauten in het Internationaal Ruimtestation (ISS).

ISS
"Ik kan niet meer zeggen dan dat we iets gaan bouwen dat gelijkaardig is aan wat we met het ISS aan het bouwen zijn, maar dan anders geconcipieerd: we gaan transportsystemen ontwikkelen, we gaan op de maan leven, werken en installaties bouwen en we gaan de rijkdommen van de maan gebruiken", zei Walz nog. In december 1972 zetten de Amerikanen voor het laatst voet op de maan. (belga/gb)
Bron
De Morgen

Het klinkt als een scenario uit een hollywood film. Er worden al jaren films gemaakt over dit onderwerp (leven/ onderzoekcentra op de maan) nu wordt het werkelijkheid. Ik ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen. Leven op de maan misschien echt toekomstmuziek?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st April 2008, 12:52
Margot Van Den Broeck Margot Van Den Broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 79
Dit doet ook mij denken aan een science - fiction film. Maar... het klinkt toch wel allemaal veelbelovend. Toch denk ik dat we best zo lang mogelijk met de beide voetjes op de grond blijven, er kan immers nog vanalles misgaan, men moet uiteindelijk nog van 0 beginnen bouwen aan dit alles. Voor mij geldt hierbij het motte : "eerst zien, dan geloven!".
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:47.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.