actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th February 2008, 11:38
jefdaemen's Avatar
jefdaemen jefdaemen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Massenhoven
Posts: 136
Reynders wil regering met kartel of andere Vlaamse partij

Volgens minister van Financiën Didier Reynders (MR) is er wel degelijk een probleem nu de N-VA niet in de regering wil stappen. Dat zei hij deze morgen in een radio-interview met de VRT.

'Dit is een belangrijk politiek feit', aldus Reynders (MR). 'Zonder de N-VA is er in het parlement geen meerderheid aan Vlaamse kant. We moeten gaan voor een meerderheid in de twee taalgroepen, zoals het de bedoeling was.' Hij denkt er dan ook aan eventueel een andere Vlaamse partij in de coalitie op te nemen als de N-VA bij haar standpunt blijft: 'Ofwel wordt de regering uitgebreid, ofwel zit er een écht kartel rond de tafel.'

Maandag liet de N-VA weten niet in een definitieve regering te stappen, maar zich te zullen onthouden omdat het tweede pakket van de staatshervorming te vaag en te voorwaardelijk zou zijn. De kartelpartner van de CD&V zal zich onthouden bij de vertrouwensstemming over de regering Leterme I.

Wat het premierschap betreft, erkent Reynders dat hij daar normaal gezien voor in aanmerking zou kunnen komen, maar hij het nooit heeft opgeëist. Aan Franstalige kant is er overigens een veto tegen het feit dat hij premier zou worden, merkt Didier Reynders nog op. hrt, svw

Ik moet eerlijk toegeven. Ik begin steeds meer vertrouwen te krijgen in Didier Reynders. Voor mijn part krijgt hij een kans om eerste minister te worden, ik denk dat hij die functie goed zou vervullen.

(Ik hoop dat ik nu geen dreigmails ga krijgen van tegenstanders... )
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:12.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.