actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2007, 17:26
Natalie.Van.den.Bergh Natalie.Van.den.Bergh is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Geel
Posts: 66
Café gaat in vlammen op

Café gaat in vlammen op

Muziekcafé ’t Verdict in de Lebonstraat in Geel is donderdagochtend rond 5.30u helemaal vernield door een uitslaande brand. Na onderzoek bleek dat in de zaak was ingebroken. Er rest uitbater Karel Vercammen niets anders dan elders een nieuwe zaak op te starten.

De brandweer van Geel kreeg rond 5.30u een oproep voor een ontploffing en een brandgeur. Buren merkten een minuut na de oproep de eerste vlammen op. De brandweer werd bij aankomst geconfronteerd met een uitslaande brand aan de achterkant van de eerste verdieping. De spuitgasten begonnen het bluswerk vanuit een aanpalende woning. Die methode bleek succesvol om de buren van schade te vrijwaren. Een andere ploeg drong via het café op het gelijkvloers binnen. Brandweercommandant Koen Bollen vermoedt dat het vuur in het cafégedeelte begon. De vlammen klommen via het plafond naar de eerste verdieping. Een deel van het plafond stortte in. Dit verklaart de ontploffing die buren hoorden.

Politiehond

De brandweer stelde tijdens de bluswerkzaamheden verdachte zaken vast. De politie ontdekte braaksporen aan de achterkant van de horecazaak. De inbrekers hadden het gemunt op de speelautomaten in ’t Verdict. Het is momenteel nog niet duidelijk of de inbrekers de brand hebben gesticht. Er kwam een speurhond ter plaatse. De politie onderzoekt de resultaten van die zoektocht.

De politie gaf het pand vrij, maar de woning is rijp voor de sloop. Uitbater Karel Vercammen reageert aangeslagen op het vuur. ”De zaak was met de feestdagen al enkele dagen dicht. De politie waarschuwde me donderdagochtend. Het lijkt me geen toeval dat mijn café in brand vliegt net op het moment dat er is ingebroken. Deze zaak is verloren. Er zit voor mij niets anders op dan elders een café open te doen. Ik baatte dit café acht jaar uit.”
In het gebouw woonde niemand.

Willy VAN DEN BERGH, Alex KESTENS




GVA 28-12-2007
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:07.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.