|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
Britse toeristen strandden in Kempense Lille in plaats van Rijsel
Britse toeristen strandden in Kempense Lille in plaats van Rijsel
LILLE - Een verstrooide buschauffeur heeft vijftig Britse toeristen ongewild laten kennismaken met het pittoreske Lille in de Kempen. Pijnlijke vergissing, want zijn toeristen wilden de feeërieke kerstmarkt van het Franse Lille (Rijsel) bezoeken. 'We kregen het pas door toen we wegwijzers richting Eindhoven zagen', zegt een misnoegde reiziger. De 50 Britse toeristen - allemaal werknemers van de bank Lloyds TSB - logeerden in een Oostends hotel en zouden die zaterdag de Noord-Franse stad Lille bezoeken. De Britse buschauffeur van de firma Pullman's-coaches zette zijn gps op en reed de mensen met bekwame spoed naar Lille... in de Antwerpse Kempen. ivb (belga) Bron: Het nieuwsblad 13/12/2007 : http://www.nieuwsblad.be/Article/De...DMF13122007_019 Dit is zeker niet de eerste keer dat er in Lille mensen aan komen in plaats van in Rijsel( het Franse Lille). Ik woon zelf in Poederlee een deelgemeente van Lille. Het gebeurt regelmatig dat er automobiliste vragen waar ze nu net zijn. Dat ze ook verkeerd zijn. Ik vind dit toch zeer opmerkelijk Lille en Lille liggen ongeveer 300 km van elkaar. Toch gebeurd het regelmatig dat hier mensen aankomen die verkeerd zitten. |
|
||||
|
||||
Misschien een effect van de invoering van de GPS, daarom GPS afschaffen!
Nee, de twee dorpen (hoewel ik Rijsel nu niet echt een dorp zou noemen) hebben inderdaad dezelfde naam MAAR ze liggen in een ander land. Als de chauffeur iets of wat geografisch inzicht had zou hij toch weten welke richting Frankrijk is en hoe ver Rijsel van Oostende ligt. Een "leek"; bijvoorbeeld een automobilist uit het Oostblok kan zich vergissen, maar een buschauffeur uit Engeland? |
|
||||
|
||||
Citaat:
Wellicht een effect van 'de Einstein-generation'?!
|
|||
|
|||
schrikken doe ik hier niet van. Die engelsen rijden van zichzelf al langs de verkeerde kant. En als ze dan eens naar het Europese vasteland komen is een links al eens sneller rechts of noord al eens sneller zuid.
|
|
|||
|
|||
Ik gebruik ook een gps als ik ergens moet zijn waar ik nog nooit ben geweest, maar ik kijk wel even of hij wel het juiste land of de juiste stad aangeeft.
Technologie is een mooi ding, maar we moeten proberen om er niet volledig afhankelijk van te worden, of er tenminste toch kritisch tegenover te staan. |