actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > In de Marge van het Nieuws
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th December 2007, 16:41
Smits.Diede Smits.Diede is offline
Diede Smits

Duitsers willen wet tegen kalverliefde

Door middel van een nieuwe wet moet het voor Duitse jongeren onder de 18 jaar verboden worden om hun liefde voor anderen in het openbaar te tonen. Het Duitse parlement bespreekt de mogelijkheid van zo'n wet om kinderen te kunnen beschermen tegen seksuele roofdieren. Door de maatregel moeten jongeren leren om hun hormonen beter onder controle te houden, meldt The Telegraph.

Op deze manier is het niet meer mogelijk om, mogelijk ongewenst, intiem contact te hebben in het openbaar.

Plezier wegTegenstanders vinden dat deze wet jongeren het plezier van tiener-relaties ontneemt. Als een jongen van 17 in het openbaar een jonger meisje zou knuffelen dan is hij sowieso schuldig, ook al heeft hij toestemming van het meisje en is het niet ongewenst.

Daarnaast is er de angst dat een dergelijke wet leidt tot valse claims van tienerstelletjes die ruzie met elkaar krijgen. (anp/mvl)

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/...verliefde.dhtml
Met citaat antwoorden
Oud 16th December 2007, 05:43
steven.ingang steven.ingang is offline
Registered User

hmm

Ergens vind ik dat de overheid zich niet zou mogen uitspreken over zoiets delicaat. Het is een preventie maatregel maar tegelijkertijd ook een inbreuk op de vrije wil. Liefdevolle persoon dat ik ben... laat die jonge koppeltjes maar wat genieten van hun jeugd . Het doet andere mensen wel deugd denk ik dat 2 mensen zulk een liefde kunnen uitstralen. De wereld is zo al somber genoeg!!
Met citaat antwoorden
Oud 29th February 2008, 15:30
kevin pluym kevin pluym is offline
kevin pluym

De intenties achter deze wet lijken mij wel goed alleen is ze veel te extreem. Liefde is volgens mij een van de belangrijkste zaken in het leven. Tieners zijn opgroeiende volwassenen. Laat hen toch de liefde ontdekken en genieten van die eerste vlindertjes. Dat men niet zomaar op iedere plaats deze liefde zomaar expliciet kan uiten lijkt me logisch hierop kan men regeltjes maken. Maar een algemeen verbod lijkt me onzinnig.
Met citaat antwoorden
Oud 1st March 2008, 14:02
Stef.Berghmans's Avatar
Stef.Berghmans Stef.Berghmans is offline
Registered User

Ik vind het maar een domme maatregel.

Om een mooi voorbeeld te geven: bij mij op de scouts zijn er onlangs 2 mensen van de oud-leiding getrouwd. Zij waren al een koppel van toen ze 15 waren. Volgens deze wet zouden ze dit dan pas mogen "outen" na 3 jaar, een onnuttige maatregel denk ik dus
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:48.