|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
|||
|
|||
17 mensen opgegeten door krokodillen in Mozambique
17 mensen opgegeten door krokodillen in Mozambique
In het binnenland van Mozambique zijn in twee weken tijd zeventien mensen door krokodillen verscheurd, heeft de staatsomroep maandag gemeld. Volgens het bericht werden alle slachtoffers op de oever van de rivier de Chinde aangevallen, terwijl zij de was deden, aan het vissen waren of om water kwamen. "Er moet iets gedaan worden om deze doden te voorkomen", zei Antonio Portugal, wiens oom ten prooi viel aan krokodillen. Elders in Mozambique, langs de rivier de Zambezi, waar krokodillen eveneens veel slachtoffers eisen, is een campagne gestart waarbij krokodilleneieren worden geraapt om hun aantal binnen de perken te houden. Bron Gazet van Antwerpen 10/12/2007 :http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={CFD4B5A3-570B-4FFC-8840-DB89EE661DE5} |
|
|||
|
|||
Positief is, dat men al actie onderneemt om zo'n situaties te 'vermijden'. (Door het rapen van die eieren namelijk.) Toch zou men nog meer concrete actie moeten voeren. Zo zou men dit gebied moeten beschermen voor mensen, door er borden te plaatsen of door gewoon te verbieden dit gebied te betreden. Helaas neemt men altijd pas maatregelen als er al slachtoffers gevallen zijn.. Dit vind ik wel jammer.
|
|
||||
|
||||
Brrr... dat lijkt me een gruwelijke manier om te sterven.
Jammer inderdaad dat ze pas maatregelen treffen als er al zoveel doden zijn gevallen. |
|
|||
|
|||
Zulke dingen zijn altijd tragisch.
Maar je moet hier wel bij denken dat deze dieren hun territorium altijd meer zien ingepikt worden door mensen. Dus confrontaties tussen beiden kunnen niet uitblijven. Het is natuurlijk niet vanzelfsprekend om het leven van een krokodil gelijk te stellen met dat van een mens. Een correcte oplossing voor deze kwesties is moeilijk. Dan steun ik het eieren rapen toch nog meer dan met wat mannen die op een bootje klimmen en knallen naar elk dier dat ze zien. |