actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2007, 17:45
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Dit jaar al 240 Nederlandse jongeren bewusteloos door drank

Dit jaar al 240 Nederlandse jongeren bewusteloos door drank

Alcoholvergiftiging onder Nederlandse jongeren van 12 tot 16 jaar neemt fors toe. Dit jaar zijn 240 kinderen bewusteloos door drank naar het ziekenhuis gebracht. In 2000 werden 50 gevallen geteld. Dat meldt de NOS.

In het televisieprogramma Zembla worden zondagavond de gegevens van 75 kinderartsen van 75 ziekenhuizen in kaart gebracht. Kinderen die met een alcoholvergiftiging naar de huisarts zijn geweest, werden niet meegerekend.

Uit de gegevens van de ziekenhuizen blijkt dat het "coma-zuipen" overal in Nederland voorkomt en in alle sociale klassen. Gemiddeld duurt een alcoholcoma ruim twee uur.

Een kind was zelfs zestien uur lang compleet van de wereld. (belga/dm)

Bron: www.demorgen.be, 25/11/07
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2007, 18:04
nathalie.laureys nathalie.laureys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Westerlo
Posts: 71
De jongeren mogen steeds vroeger weg gaan. Ze weten enkel nog niet wat de gevolgen zijn van alcohol en dan opscheppen bij vrienden wie het meest kan drinken. Ik begrijp niet dat kinderen van 12 jaar al aan alcohol kunnen geraken. Maar ja, als je er iets ouder uitziet als je bent mag je toch overal binnen. Ze organiseren veel preventie acties tegen drugs en roken bij jongeren, misschien moeten ze ook iets meer aandacht aan alcohol besteden. Ik begrijp ook niet dat niemand die kinderen tegen houdt als ze al zoveel gedronken hebben. Al doende leert men zeker. Hopelijk denken ze de volgende keer dan iets beter na.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th November 2007, 19:18
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Ik heb dit juist ook op het nieuws gehoord. En ik dacht toch eventjes dat ik het niet goed verstaan had. Ik vindt dit echt erg! Dat jongeren op zo'n slechte manier willen 'opscheppen'. Want zou het niet zijn om 'op te scheppen' dat ze dit doen? waarschijnlijk niet allemaal, maar stoer doen tegen je vrienden zal toch wel een belangrijke reden zijn. Ik had al van het fenomeen "coma-zuipen" gehoord, maar dat het zo erg was, dat wist ik niet. Er zouden, volgens mijn mening, meer preventie campagnes moeten komen. Want volgens mij weten jongeren vaak de risico's niet die eraan vast hangen. In de meeste gevallen loopt het goed af, zijn ze hoogstens wat ziekjes maar voor hetzelfde geld, ...
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th November 2007, 11:16
sofie 07 sofie 07 is offline
sofie
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: borsbeek
Posts: 78
Waarom? Dat snap ik echt niet, waarom toch?
Als jongeren stoer willen doen ten opzichte van 'vrienden', dan moeten ze maar gewoon opkomen voor zichzelf in plaats van 'zich te bewijzen' door te drinken. Als ze toch zo stoer zijn, dan moeten ze hun mond maar opentrekken en zo laten zien wie ze zijn.
Als ze dit doen om hun vrienden te imponeren zijn het dan wel echt vrienden?
Wie wilt nu met zo'n mensen omgaan? Als je al met zo'n mensen wilt optrekken dan zit je al fout.
Ik dacht altijd dat jongeren hun grens niet kenden en gewoon dronken om zat te zijn, maar echt coma-zuipen, dat wist ik niet en heb ik ook nog niemand zien doen. Gelukkig maar.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.