actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Gsm in vliegtuig?
Liever wel... 9 50.00%
Nee, dank u! 9 50.00%
Stemmers: 18. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
Oud 13th April 2007, 00:40
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator

Question Gsm in vliegtuig?

Gsm in vliegtuig kan, maar willen we dat wel?

maandag 26 maart 2007 - De New York Times legde zijn lezers de vraag voor of zij gsm's op vliegtuigen zien zitten. Er kwamen letterlijk duizenden reacties.

De Federal Communications Commission in de VS houdt momenteel een voorstel tegen om het gebruik van mobiele telefoons toe te laten op vliegtuigen. Er zouden nog een aantal technische redenen zijn, maar meer en meer wordt aangenomen dat er eigenlijk geen veiligheidsrisico zou zijn. De New York Times legde zijn lezers de vraag voor of zij gsm's op vliegtuigen zien zitten. Er kwamen letterlijk duizenden reacties, bijna allemaal tegen. Het vliegtuig is tegenwoordig de enige plaats waar je niet naast een beller zit en waar je niet bereikbaar bent, laten we het zo houden. Dat was de meest voorkomende teneur in reacties. Internet op het vliegtuig wordt wel goedgekeurd, instant messaging en e-mail zijn stil. Een ander vroeg het toe te staan, maar aan de vliegmaatschappij over te laten of ze stille vluchten inleggen of niet. Aparte ruimtes voor bellers worden gevraagd, "ik zit nog liever naast een roker", zoals een reactie luidde. Of: "een gsm is een instrument, geen implantaat". Of: "Ik heb er geen probleem mee dat ze bellen, als ze daarvoor maar even naar buiten gaan."

http://www.6minutes.be/NL/Artikel.a...50&RubriekID=18
Oud 20th November 2007, 15:39
Karen 01 Karen 01 is offline
Registered User

Ik denk niet dat ik er een probleem mee zou hebben. Ik vind een gsm of gsm gebruik eigenlijk bijna nooit storend. Tenzij in de kerk. Daar hoort hij echt niet thuis. Maar ik snap niet waarom hij in het vliegtuig niet mag gebruikt worden. Als de gsm om veiligheidsredenen niet wordt toegelaten heb ik er uiteraard wel alle begrip voor. Dan is het niet meer dan normaal dat hij niet mag gebruikt worden.
Met citaat antwoorden
Oud 20th November 2007, 18:56
Levi De Rademaeker Levi De Rademaeker is offline
Registered User

Storend, maar geen echt probleem

Ik denk niet dat het kwaad kan, het zou misschien wel een beetje storen als iedereen moest zitten te bellen. Zou het eigenlijk wel veilig zijn? Want stel je voor dat de frequentie van je GSM die van het vliegtuig over neemt terwijl je Snake of Space Invader speelt ...

Alhoewel het waarschijnlijk op vandaag de dag geen problemen meer vormt ...
Met citaat antwoorden
Oud 20th November 2007, 19:52
BertDierickx1BASO's Avatar
BertDierickx1BASO BertDierickx1BASO is offline
Registered User

Voor mij mag het best. Ik heb er helemaal geen problemen mee. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik kan er inkomen dat sommige mensen het echt lastig en storend vinden, al die gekke geluidjes. Mij maakt het niet uit, ik zit liever naast iemand of bij iemand die met zijn gsm bezig is dan naast iemand die vervelend doet.
Ik betwijfel alleen of het veilig is om te telefoneren in het vliegtuig...
Oud 20th November 2007, 22:39
Véronique.Geudens Véronique.Geudens is offline
Registered User

'Bellen en internetten in de lucht'

Vreemd kan je bellen als je op een vliegtuig zit? De vorige keer dat ik in het vliegtuig zat had ik toch de hele tijd geen bereik, ofwel is mijn gsm zo oud (wat ik betwijfel toen was hij net 3 dagen oud!) ofwel hebben sommige mensen een speciaal ding!

Je kan je ook afvragen of het toegelaten is om films - muziek af te spelen met je laptop! Dit kan voor sommige mensen ook storend zijn, waar legt men dan de grens of iets storend is of niet?

Mja aangezien ik dus dacht dat je niet bereikbaar bent als je op een vliegtuig zit kan je dus ook ni gestoord worden door allerlei berichten of bellers. Internet zou volgens mij wel kunnen aangezien je enkel klikt en niet praat terwijl je bezig bent ...(kan internet ook al op een vliegtuig? Ik moet precies meer met een vliegtuig reizen!)

Heb wat opzoekwerk gedaan, omtrent bellen in het vliegtuig en internetten! Op verschillende sites heb ik kunnen lezen dat bellen geen gevaar brengt en jawel je kan blijkbaar wel degelijk bellen in een vliegtuig (voel ik mij nu als enigste dom? ). In de onderstaande link kan je een artikel lezen i.v.m. 'Bellen in de lucht' tevens kan je ook lezen dat er wel degelijk een prijs aan vasthangt! Wat had je gedacht...

http://www.portablegear.nl/nieuws/1...et_Vodafone.htm
Met citaat antwoorden
Oud 22nd November 2007, 18:39
nathalie.laureys nathalie.laureys is offline
Registered User

Bellen in de lucht

Ik kan wel begrijpen dat een GSM storend kan zijn. Je zit met veel mensen in een wel heel kleine ruimte. Het is dan echt wel nodig dat men grenzen stelt anders loopt dat uit de hand. Ik persoonlijk heb daar weinig problemen mee aangezien ik bijna nooit met een vliegtuig reis.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd November 2007, 20:39
Natalie Docx Natalie Docx is offline
Registered User

Ik denk dat men best de situatie behoud die men nu heeft. Geen gsm toestel dus. Ik kan mij voorsetllen dat als je naast een gsmende passagier zit, dat dat wel niet zo leuk is. Een aparte ruimte voorzien kan ook, maar dat zal uiteindelijk ook wel nadelen hebben.
Met citaat antwoorden
Oud 22nd November 2007, 21:55
Rianne Olieslagers Rianne Olieslagers is offline
Registered User

Ik zou het ook houden zoals het nu is. het is al erg genoeg dat je soms een zeer slechte plek krijgt toegewezen in een vliegtuig, zoals net voor een, wel erg uit haar mond stinkende, dame zitten en niet weg kunnen. waarom zou je dit dan nog erger maken door naar conversaties van vaak vreemde buren te luisteren. gsm op een vliegtuig is voor niets nodig! bel gewoon als je geland bent.
Met citaat antwoorden
Oud 20th December 2007, 00:13
Lennart Lennart is offline
Registered User

Ik heb de gedachte dat je niet moet bellen op het vliegtuig.
Ten eerste is het storend voor de mensen rond u en ik denk ook dat het veiliger is voor de apparatuur van het vliegtuig dan als alle mensen in het vliegtuig zitten te bellen.
Dank u maar nee dank u voor mij geen gsm op het vliegtuig.

groetjes

Lennart
Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:00.