#1
|
||||
|
||||
De McGevaert...
Wie naar Kim Gevaert kijkt, krijgt zin in hamburgers.
'Als ik naar McDonald's ga, kies ik voor een slaatje.' Dat klinkt als de uitleg van een puber die betrapt wordt tijdens een bezoek aan een pornosite en zijn ouders probeert te overtuigen dat hij een schooltaak over webdesign voorbereidt. Dat Kim Gevaert als levend reclamebord voor McDonald's opdraaft, is zo gek nog niet. Zij wordt goed betaald, en de fastfoodketen krijgt de kans om zijn imago als vetverkoper op te poetsen. Zo van: als Kim bij ons komt eten, kan het zo slecht niet zijn. De stuntelige manier waarop zowel Gevaert als de promotiedienst van McDonald's de overeenkomst proberen te verantwoorden, verraadt echter schaamte. Alsof ze willen verbergen dat de nieuwe Go Active-campagne van de keten niet bedoeld is om mensen aan te zetten tot meer lichaamsbeweging, maar wel om hen hamburgers te doen eten terwijl ze naar sport kijken. Gevaert: 'Ik wil mensen bewust maken van hoe ze gezond moeten eten.' En wee diegene die aan hamburgers denkt als hij de atlete met de gebogen M over de piste ziet rennen. Knack, 28/07/2004
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you down to their level and beat you with experience." (c)TB |
#2
|
|||
|
|||
uiteindelijk blijft het toch zo dat de mensen naar mcdonalds gaan voor een hamburger en frietjes. ik vind het wel eens goed dat iemand er op wijst dat je nog altijd zelf kiest wat je eet, zelfs al is dat dan kim gevaert met haar perfecte figuurtje!
het lijkt mij vaker en vaker voor te komen dat mensen de fastfoodketens verwijten dat zij overgewicht hebben. dit is misschien een goeie manier om de mensen te laten zien dat je zelfs in een fastfoodketen niet voor het meest vettige hoeft te kiezen... |
#3
|
|||
|
|||
Happy Kim
tja, de discussie of Mc Donalds en andere fastfoodketens al dan niet met de vinger moeten gewezen worden wat betreft overgewicht in onze maatschappij, kwam gisteren in het 'actualiteitsmagazine' Telefacts weer uitgebreid onder vuur te liggen. Zolang men bekommerd is om de gezondheid van mensen die kampen met overgewicht en niet om het esthetische aspect, vind ik het verantwoord dat men deze discussie voert. Maar of we nu de consument of de maatschappij met de vinger moeten wijzen, is een andere vraag. Langs de ene kant is de consument degene die zélf beslist wat hij/zij eet en drinkt maar aan de andere kant leven we in een maatschappij in dewelke het moeilijk is neen te zeggen tegen alle mogelijke verlokkingen, waaronder een driedubbele hamburger die eruit ziet om in te bijten... Who is to blame ? Ik denk dat beide partijen moeten proberen kritisch en redelijk te zijn. Mc Donalds denkt zijn deel van de plicht gedaan te hebben, door enkele hamburgers op het menu aan te vullen met 'zogezegd' gezonde slaatjes, want zo onschuldig zijn die slaatjes ook weer niet. Onlangs nog las ik een artikel in Test Aankoop dat de vinaigrettes die ze bij een slaatje serveren, vettiger en calorierijker zijn dan een gewone hamburger... En voor wat de plicht van de consument betreft geldt volgens mij nog altijd het eeuwenoude gezegde : 'een gezonde geest in een gezond lichaam' en 'overdaad schaadt altijd'!
|
#4
|
|||
|
|||
Re: Happy Kim
Citaat:
Bwah... er zijn uitzonderingen... Maar idd... ik sluit me aan bij je uitleg. Heb ooit eens iets gehoord over dat experiment van die muizen die ze enkel maar puur vet te eten gaven. Kan tijdens godsdienst geweest zijn, dat weet ik niet meer. Maar ze werden verslaafd aan het vet. Ze konden niet meer zonder. Het werd een drug voor hen. Zelfde zie je vast met de mensen die "vaste klant" zijn bij de Mac. En geloof me zo zijn er genoeg... |
#5
|
|||
|
|||
Naar mijn mening is ieder van ons nog altijd zelf verantwoordelijk wanneer je bij de Mc Do binnenstapt, hoe hypocriet om de gemakkelijkste weg te kiezen en de schuld op de fast food keten te schuiven ! Elk pondje gaat nu éénmaal door het mondje, niemand wordt belet om een slaatje te bestellen. Ik vind de nieuwe campagne van Mc Donalds trouwens heel geslaagd (de slaatjes zijn erg lekker !).
Waarom schieten we dan niet met z'n allen op het traditionele Belgische frietkot dat op elke straathoek opduikt ! Bij een fast food restaurant weet je tenminste zeker dat je 100% puur rundsvlees tussen je broodje hebt zitten, nergens ter wereld wordt zo vaak gecontroleerd op hygiëne als bij Mc Donalds. Ik zou toch maar twee keer nadenken vooraleer ik bij de frituur nog eens een curryworst spécial (waarvan iedereen weet dat het alles behalve gezond vlees bevat) bestel ... |
#6
|
||||
|
||||
Ieder is ZELF verantwoordelijk voor wat hij door zijn keel jaagt. Mensen die de McDo een regelmatig bezoek brengen, weten heus wel dat het hen er zeker niet magerder op zal maken. Mensen die McDo de schuld geven van hun overgewicht, zijn naar mijn bescheiden mening, mensen met weinig karakter...
McDo heeft een serieuze reorganisatie doorgevoerd, zoveel is zeker. Opeens voel je je niet meer in een zaak voor kinderen, maar eerder in een restaurant. Qua look is McDo alleszins al veel volwassener geworden... Hierdoor wordt een ander publiek aangetrokken en normaal zou dit publiek kritischer moeten zijn dan de vorige doelgroep... Nu zijn er ook slaatjes, d'accord, maar wie gaat er nu naar de McDo om een slaatje te eten??? mezelf kennende neem ik dan toch zeker een hamburger... |