|
|||
|
|||
Als de kat van huis is...
Enkele dagen geleden werd ik in mijn hoofd geconfronteerd met volgende tegenspraak tussen 2 zegswijzen:
1. Als je ergens bent, maar er is (bijna) niemand dan zeggen we: 'Er was geen kat.' 2. Als iemand eigenlijk moest komen, maar hij is niet komen opdagen, dan zeggen we: 'Hij stuurde zijn kat.' 1+2: Bijgevolg: "Hij stuurde zijn kat, maar er was geen kat." => Mijn vraag: Wat is er met die kat onderweg gebeurd? (Vergeef me de domheid, maar zo'n dingen zijn toch mooi in onze taal!)
|
||||
|
||||
Citaat:
Opgepeuzeld door de hond van de buren? Dit zijn idd wel eens leuke aspecten van de taal. Dus heeft niets met domheid te maken
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit. Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..." - Socrates, 2400 jaar geleden... - |
|
||||
|
||||
Citaat:
Is dat dezelfde kat die bij afwezigheid de muizen doet dansen? Of zou het die kat zijn die in de cursus van het eerste jaar in de microgolf terecht is gekomen...?