|
|
Onderwerp Opties | Zoek in onderwerp | Waardeer Onderwerp | Weergave Modus |
|
||||
|
||||
Alternatieve straf: een jaar lang naar de mis
Alternatieve straf: een jaar lang naar de mis
Een jonge dief heeft van een Chileense rechter een niet alledaagse straf voor de kiezen gekregen. De 18-jarige Claudio Araneda moet vanaf nu elke dag naar de mis, en dat gedurende een jaar lang. Voorts moet hij het kerkgebouw van een nieuw likje verf voorzien en zorgen dat alles binnenin proper blijft. De diefstal en de verkoop van vier lege jerrycans, die toebehoorden tot de kerk, zal hem dus nog lang heugen... De alternatieve straf heeft Araneda te danken aan priester Edgardo Solar, die zich verzette tegen een verblijf in de gevangenis. "Op deze manier zal hij Jezus niet zo snel vergeten. De kerk dient om mensen hun zonden te laten overdenken." Blog HLN, 27/10/06 10u29
|
|||
|
|||
18-jarige congiërge van kerk
Ik vind dit voor een 18-jarige best wel een goede straf. Ik zou het persoonlijk ook niet zien zitten om elke dag naar de kerk te gaan, die dan nog te schilderen en dacht nog te onderhouden. Hier in België wordt die straf natuurlijk nooit gegeven. Dus zal ook nooit iemand dit ervaren.
Een jongen van 18 jaar in een gevangenis plaasten is volgens mij gewoon om problemen vragen. De jongen heeft iets fouts gedaan, daar is hij zich waarschijnlijk al van bewust. De jongen ziet deze straf misschien niet echt zitten, maar als hij naar de gevangenis moet, zal er van de jongen niet echt veel goeds meer overblijven vrees ik. Groetjes Evelyne |
|
|||
|
|||
op sommige momenten ga je het nog jammer vinden dat er en scheiding is tussen kerk en staat.
en dat op momenten van overvolle gevangenissen...