actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd December 2014, 10:32
Maxime.v*ndersmissen Maxime.v*ndersmissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hoogstraten
Posts: 74
Laptop niet meer welkom in Gentse koffiebar

Laptop niet meer welkom in Gentse koffiebar

‘Mijn koffiebar moet opnieuw een koffiebar worden. En geen kantoorruimte meer.’ En dus zijn laptops niet langer welkom in de Gentse koffiebar Panorama.

‘Mijn koffiebar moet opnieuw een koffiebar worden, en geen kantoorruimte meer.’ En dus zijn laptops niet langer welkom in de Gentse koffiebar Panorama.

‘Het liep de spuigaten uit’, zegt uitbater Chris Deconinck. ‘Ik struikelde bijna over de stroomkabels, alle stopcontacten waren in gebruik en zelfs de muziek stond te luid. Die mensen bleven uren zitten en dronken één, hooguit twee koffietjes. Toen we te horen kregen dat voorbijgangers dachten dat Panorama een tijdelijk kantoor was en geen koffiebar, was de maat vol.’

En dus verbanden Deconinck en zijn partner Agnieszka Karczmarek de laptop uit hun koffiebar. ‘In het buitenland zijn er voorbeelden zat: in Amsterdam, Berlijn, Vermont, San Francisco, New York.’

Het laptopverbod kwam er een maand geleden. ‘Eerst sloten we de wifi af, maar dat bleek te drastisch: mensen zoeken op hun smartphone of tablet al eens graag wat op, terwijl ze van hun koffie genieten’, zegt Agnieszka Karczmarek. De wifi kwam terug, de laptop werd verbannen naar de ochtend. ‘Nu kan je hier ’s namiddags weer genieten van een caffè latte en een praatje maken met andere gasten.’

Chris Deconinck hoort van collega-barista’s soortgelijke verhalen over laptopwerkers. ‘Maar zij durven nog niet in te grijpen. Ze vrezen dat het klantonvriendelijk is, terwijl het tegendeel waar is: de beste klanten komen voor de koffie en de sfeer.’

bron: www.destandaard.be, 2 december 2014 (http://www.standaard.be/cnt/dmf20141202_01407348)

mening: Ik vind dat de eigenaar van de koffiebar gelijk heeft. Als de mensen in deze bar zitten dan moeten ze ook consumeren. Ik begrijp de eigenaar zijn standpunt helemaal. Door alle laptops is het ook niet aangenaam om rustig een koffie te gaan drinken en daarom blijven de mensen weg. Ik zou in die zaak dan ook geen koffie gaan drinken. De eigenaar heeft echt een reden om te klagen. De laptopgebruikers consumeren al weinig en er blijven veel mensen weg dus er zijn minder inkomsten. De wifi afsloten is inderdaad wat drastisch en daarom begrijp ik het laptopverbod compleet. Als ik de eigenaar was dan zou ik dezelfde beslissing nemen.

Laatst aangepast door Maxime.v*ndersmissen : 2nd December 2014 om 10:38.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.