actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2014, 22:42
Britt.VanLooveren Britt.VanLooveren is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zoersel
Posts: 144
Opera Parijs zet gesluierde bezoekster de zaal uit

De Opera van Parijs heeft een gesluierde bezoekster met een volledig bedekt gezicht in het midden van een voorstelling gevraagd de zaal te verlaten. In Frankrijk is het immers verboden om je gezicht volledig te bedekken op openbare plaatsen.

Het incident dateert van begin deze maand in Opéra Bastille, waar la Traviata werd opgevoerd. Nadat de voorstelling van start was gegaan, dook de gesluierde vrouw op de eerste rij op de controlecamera's op. Ook verschillende koorzangers hadden haar al opgemerkt, aangezien ze net achter de dirigent zat.

"Men heeft mij tijd/ens de tweede akte op de hoogte gebracht", verduidelijkt adjunct-directeur Jean-Philippe Thiellay, die eraan herinnert dat volledig gesluierd op openbare plaatsen verschijnen in Frankrijk verboden is sinds 2011. Volgens de directeur wilden sommige koorzangers niet meer optreden zolang er geen oplossing gevonden was.

Onwetende toeristen
Uiteindelijk is een controleur tijdens een muzikale pauze naar de vrouw en haar metgezel gestapt, die toeristen bleken te zijn. "Hij heeft haar uitgelegd dat er in Frankrijk een verbod geldt en haar gevraagd haar gezicht te ontsluieren of de zaal te verlaten. De man heeft de vrouw gevraagd recht te staan, waarna ze vertrokken zijn."

Bron: De morgen, 19/10

Mening: Toen ik de titel van dit artikel las, dacht ik meteen aan pure discriminatie. Dit is echter niet het geval omdat het verboden is in Frankrijk om het volledige gezicht te bedekken op openbare plaatsen. Wat ik niet begrijp, is dat ze dit pas opgemerkt hebben in de operazaal. Ik vermoed echter dat deze dame ook op straat gesluierd rondliep. Als dit in Frankrijk verboden is, waarom zegt niemand er dan iets van? Ze is zoveel bevoegde personen van de opera gepasseerd die dit konden opmerken.
Ik vind dat deze maatregel ook doorgevoerd mag worden in ons land. Op openbare plaatsen vind ik dat ze zich mogen aanpassen aan onze cultuur. Er is nog altijd wel een verschil tussen volledig gesluierd zijn en een hoofddoek dragen, waar al genoeg commotie over is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.