actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd December 2012, 20:14
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Cadeautjes inpakken voor Antwerpse daklozen

ANTWERPEN - In Antwerpen zijn tientallen vrijwilligers nu al druk in de weer om het kerstfeest voor de daklozen in de stad voor te bereiden. Vandaag pakken ze er honderden cadeautjes in die op kerstavond uitgedeeld worden. Een groot deel in Antwerpen zelf, maar ook in de gevangenis van Merksplas en het opvangcentrum van Linkeroever.

Bron artikel + filmpje: http://www.standaard.be/artikel/det...121222_00411696

Eigen mening: Dit is nu eens een artikel en een filmpje waar ik vrolijk van word! Het is echt schitterend om te zien dat er verschillende vrijwilligers samenkomen om kerstcadeautjes voor daklozen in te pakken. Vrijwilligers, het zijn deze mensen die bijdragen tot een betere wereld en waar onze maatschappij nood aan heeft. Zeker in een tijd waar er sterk sprake is van individualisme. Wat ik ook heel erg knap vind is het feit dat ze de cadeautjes zorgvuldig selecteren en niet zo maar eender wat inpakken. Het is niet omdat je dakloos bent dat je als man blij hoeft te zijn met bodylotion. Ik kan alleen maar woorden van lof uitspreken voor de mensen die aan dit initiatief bijdragen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 22nd December 2012, 23:27
Charissa Charissa is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Heist-op-den-Berg
Posts: 110
Net zoals Charlotte ben ik blij dat er nog zulke initiatieven plaatsvinden. Daklozen en armen worden vaak vergeten tijdens de kerstdagen en ze moeten die meestal alleen doorbrengen. Door deze mensen kleine, simpele cadeautjes te geven, steken de vrijwilligers hen een hart onder de riem. Ze krijgen het gevoel dat ze er niet alleen voor staan en dat er toch nog mensen om hen geven. Het is inderdaad wel knap dat er zulke diversiteit aan cadeautjes uitgedeeld kan worden. Zo krijgen kinderen een speelgoedje dat aansluit bij hun geslacht en leeftijd. Elke doelgroep krijgt dus een gepast cadeautje en dat maakt de geschenkjes helemaal geslaagd. Het is echt knap dat er zoveel moeite gedaan wordt om ook deze mensen een kerstgevoel te bezorgen! Ik kan het alleen maar toejuichen!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 23rd December 2012, 12:13
Caroline.vanHulzen Caroline.vanHulzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tongerlo
Posts: 79
Dit vind ik echt een ongelooflijk artikel, ik wist niet dat mensen dit deden voor de medemens. Ik vind dit dan ook een zeer goed initiatief, er zitten genoeg mensen tussen de daklozen die er niet aan kunnen doen dat ze in deze leefsituatie terecht zijn gekomen. De kerst- Nieuwjaarsperiode is volgens mij dan ook de moeilijkste periode voor hen, niet alleen omdat iedereen gezellig met zijn familie zit te vieren maar ook omdat het dan zeer koud kan zijn. Dankzij dit initiatief zullen ze misschien toch een beetje geluk voelen tijdens deze triestige periode voor hen. Tenslotte vind ik het ook geweldig dat ze aan de diversiteit denken in de cadeautjes, ze zullen zeker blij zijn dat ze iets krijgen maar ze moeten er ook wel iets aan hebben.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.