actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th December 2012, 13:51
E*io.Verbeeck E*io.Verbeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Bouwel
Posts: 18
Opnieuw agressie tegen treinbegeleider

UKKEL - Op een trein tussen Nijvel en Antwerpen is er maandag iets na 9 uur ter hoogte van Ukkel een geval van agressie geweest van een reiziger tegen een treinbegeleider. Dat zegt woordvoerster Frieke Neyrinck van de NMBS. Er was wat geduw en getrek. De spoorwegpolitie kwam ter plaatse en heeft de reiziger opgepakt.

Ukkel
Volgens Neyrinck zal de treinbegeleider een klacht indienen. Vermoedelijk ging de discussie over het vervoerbewijs van de reiziger.

De trein waarop het incident gebeurde, liep een halfuur vertraging op. Voor andere treinen had het incident geen gevolgen, zegt Frédéric Petit van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...121224_00412980

Opinie: Dit is al het zoveelste jammerlijke voorval van agressie binnen het openbaar vervoer. Ik vind dat hier strengere sancties op moeten volgen. Het is niet meer dan terecht dat de treinbegeleider bij deze een klacht neerlegt. Zulke incdenten gebeuren ook niet enkel bij de NMBS, maar ook bij andere openbare diensten betreffende het vervoer, bijvoorbeeld bij De Lijn. Ikzelf heb mijn eerste drie jaren van het middelbaar onderwijs met de bus gereden. Ik kan je hierbij verzekeren dat er veel incidenten gebeuren. Niet enkel fysiek, maar ook verbaal geweld komt hier vaak bij kijken.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th December 2012, 14:25
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Dit vind ik een vorm van zinloos geweld. Net zoals E*io hieronder al aanhaalde komt dit soort geweld vaak voor en niet alleen op de trein, wat ik zeer spijtig vind. Denk maar aan de scheidsrechters die hun hobby uitoefenen, mensen die voor een vliegtuigmaatschappij werken… Overal komt het voor.
De treinbegeleider deed enkel zijn werk en meer niet. Als er dan eventueel een probleem voordoet, dan kan je dat als volwassen mensen oplossen. Wat precies toch moeilijk is voor sommigen… De treinbegeleider moet zeker klacht indienen en hopelijk zal hij zijn werk met evenveel plezier verder uitoefenen.
De daders van zulk geweld zullen harder gestraft moeten worden, anders blijft dit fenomeen zich meer en meer voordoen. Als men de sancties zwaarder maakt, dan zullen hopelijk steeds minder mensen dit soort geweld gebruiken. Dat al het geweld zal verdwijnen, gaat waarschijnlijk spijtig genoeg niet gebeuren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.