actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

 
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th April 2012, 13:16
Thomas.Schellekens Thomas.Schellekens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Beerse
Posts: 95
Vooral ouderen vergeten hun computer te beveiligen

Een derde van de Vlaamse internetgebruikers had in 2010 een of meer veiligheidsproblemen op zijn PC. Dat komt vooral omdat ze hun beveiligingsproducten te weinig updaten.
De problemen gaan van een computerinfectie over misbruik van persoonlijke informatie of schending van privacy tot verschillende vormen van financiële schade of het in contact komen van kinderen met ongeschikte websites of potentieel gevaarlijke personen.

Als we spam erbij rekenen, stijgen de percentages spectaculair, want liefst twee derde (66procent) van de internetgebruikers in het Vlaamse Gewest had vorig jaar last van ongewenste e-mails. Toch hebben negen op de tien Vlaamse internetgebruikers minstens één 'beveiliging' geïnstalleerd. Een antivirus- en/of anti-spywareprogramma en ook een e-mailfilter om spam tegen te houden, zijn populairder in Vlaanderen dan in de Europese Unie. Andere instrumenten, zoals firewalls of software voor ouderlijk toezicht of webfiltersoftware, worden in Vlaanderen dan weer minder gebruikt.

Hét probleem is echter dat slechts 87procent van de Vlaamse internetgebruikers minstens occasioneel zijn beveiligingsproducten updatet, terwijl 92procent van de Europeanen dat doet. Vooral ouderen en lager geschoolden 'vergeten' te vaak hun beveiligingsproducten te updaten.

Bron: www.nieuwsblad.be

Mening: Echt verontrustend vind ik dit artikel en deze cijfers niet. Wel stel ik mij de vraag waarom er in het artikel gesuggereerd wordt dat de ouderen hun beveiligingsproducten 'vergeten' te updaten. Ik denk dat dit niets te maken heeft met vergetelheid of een gebrek aan kennis over beveiligingsproducten van je PC. De meeste ( zo niet alle) computers geven meermaals aan dat er een update nodig is om 'volledige beveiliging' te kunnen garanderen. Ik denk dat de meeste mensen gewoon te weinig kennis hebben over de gevolgen van een slechte beveiliging. En vaak treden er dan eerst de problemen op met je computer, vooraleer je dan toch maar de programma's gaat updaten.
Met citaat antwoorden
 


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.