actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2015, 10:21
Cédric V*rtommen Cédric V*rtommen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brecht
Posts: 73
Kinepolis heeft buitenlandse Utopolis-bioscopen in handen

De bioscoopgroep Kinepolis heeft de overname van in totaal negen Utopolis-bioscopen in Luxemburg, Nederland en Frankrijk afgerond. Voor de overname van de Belgische filmzalen van Utopolis is het wachten op een beslissing van de Belgische mededingingsautoriteit, zo meldt Kinepolis.

De bioscoopgroep kondigde in juli een principeakkoord aan over de overname van de groep Utopolis (Utopia SA). Die bezit dertien bioscopen in vier landen.

Ondertussen heeft Kinepolis de vijf Nederlandse, drie Luxemburgse, en één Franse bioscoop van Utopolis in handen gekregen. "De overname van Utopolis is een mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf en in de realisatie van onze expansiestrategie", stelt Kinepolis-topman Eddy Duquenne. "We versterken in één klap onze positie in Frankrijk en Nederland en met Luxemburg voegen we geografisch een nieuwe markt toe aan ons portfolio."

Ook de vier Belgische Utopolis-bioscopen zitten in het principeakkoord vervat, maar over dit luik van de overname moet de Belgische mededingingsautoriteit zich nog uitspreken. Kinepolis verwacht voor het einde van het jaar een beslissing. "Wat het Belgische luik betreft, ben ik ervan overtuigd dat we een sterk dossier hebben en heb ik vertrouwen in het oordeel van de mededingingsautoriteit", aldus Duquenne.

Financiële informatie over de overname zal Kinepolis vrijgeven na de volledige afronding.

DM
http://www.demorgen.be/binnenland/k...anden-bf935169/

Mening: Dat Kinepolis deze bioscopen kan overnemen is zeker een grote stap voor het bedrijf. Maar ik heb vragen bij het kostenplaatje. De tickets in een Utopolis-bioscoop in ons land is toch een paar euro's goedkoper dan in de Kinepolis-bioscopen, maar zullen deze tarieven dan veranderen? Want de prijs voor een ticket en versnaperingen zijn de laatste jaren in mijn ogen gestegen. Dit is financieel gezien goed voor Kinepolis, maar negatief voor onze portefeuille. Desalniettemin is het sterk van een bedrijf zoals Kinepolis om te kunnen uitbreiden naar Nederland, Frankrijk en Luxemburg.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:24.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.