actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th November 2011, 09:22
kirsty.michielsen kirsty.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 28
Thumbs down Politie liet peuter half uur in regenton steken in Herselt

Politie liet peuter halfuur in regenton steken in Herselt

Er is grote beroering ontstaan over de rol van de politieagenten bij een interventie in Herselt in de Antwerpse Kempen. Toen ze dinsdagavond ter plaatse kwamen omdat Bryan De Roey (bijna twee jaar) in een regenton was gesukkeld, weigerden ze de peuter te bevrijden. Ze lieten het kindje in de ijskoude regenton steken omdat dat zogezegd de procedure was. Ze wachtten samen met de wanhopige ouders op de ambulance. Bryan vecht nog altijd voor zijn jonge leven. De ouders hebben klacht ingediend bij het Comité P. Dat meldt de krant Het Laatste Nieuws.
Volgens de twee politiemannen van de zone Zuiderkempen was het de procedure om te wachten op de ambulance. Ht parket ontkent met klem dat er zo'n procedure bestaat en ook de politieschool stelt dat zoiets nooit wordt aangeleerd. "Onbegrijpelijk", zeggen mama Kelly (19) en papa Levi (22) kwaad in de krant Het Laatste Nieuws. "Wij wilden onze zoon redden, maar de agenten verboden dat. Ze lieten Bryan minstens een halfuur onder water steken. "We hebben gehuild, gesmeekt, zelfs gevochten om ons kindje uit het water te mogen halen. Maar van de agenten moesten we wachten tot de ambulance er was."

Parket ontkent
De familie zal vandaag een klacht indienen bij het Comité P. "Omdat de politie een grove fout gemaakt heeft. We hebben voldoende getuigen. Mochten ze Bryan meteen uit het water gehaald hebben, dan had hij veel sneller gereanimeerd kunnen worden. Als hij sterft, is dat mede de schuld van die agenten." Het parket onderzoekt de omstandigheden van het ongeval, maar ontkent dat er getalmd werd om de jongen te redden. Het geeft wél toe dat één van de agenten ter plekke eerst nog naar de magistraat van dienst belde om toestemming te vragen, waardoor hoe dan ook kostbare minuten verloren zijn gegaan. De kans dat kleine Bryan het haalt, is heel miniem. "Morgen weten we of hij hersenschade heeft opgelopen", vervolgt mama Kelly. (hln/kh)


Bron: Het laatste nieuws

Mening:
Volgens mij heeft de politie hier een zeer zware fout gemaakt. Wanneer een kind in levensgevaar is dan mag je toch niet afwachten? De prioriteit in dit geval is dan toch het leven van het kind redden, niet de procedures volgen. Dat de ouders op deze manier reageren vind ik niet meer dan normaal! Zij staan wel op het punt hun kind te verliezen. Wat verschrikkelijk is!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 17th November 2011, 09:34
Braekmans.Charlotte Braekmans.Charlotte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Vorselaar
Posts: 23
Ik vind dit schandalig. Als een kind aan het sterven is, ga je toch niet wachten op een ambulance? Ik denk ook dat de politie een grove fout heeft gemaakt. Ik vind dat de twee agenten een zware straf moet worden opgelegt. Als iemands leven in gevaar is ga je je toch niet afvragen of dit wel volgens de proceduren is? Ik begrijp de ouder hun reactie. Zeker als hun kind hier blijvende letsels aan overhoud of misschien zou sterven. Iets wat voor elke ouder toch wel het einde van de wereld betekend.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 17th November 2011, 11:50
Jens.engelen Jens.engelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herenthout
Posts: 28
Thumbs down

Deze "actie" van die politieagenten is gewooon onbegrijpelijk! Zoals al gezegd is, als er levensgevaar is en je zou hier nog iets aan kunnen doen, ga je jezelf toch niet eerst afvragen of dit wel de procedure zou zijn? Ik kan me dus ook moeilijk voorstellen dat dit inderdaad de procedure zou zijn. Het is niet meer dan normaal da de ouders een klacht neerleggen. Zoals het artikel zegt, vecht het kindje nog steeds voor zijn leven en dat de kans miniem is dat hij het haalt. Als dit jou kind overkomt, zou iedereen klacht neerleggen denk ik. Een kind is iets wa je normaal nooit zou mogen verliezen als ouder. Natuurlijk gebeurd het wel, maar gevallen zoals deze zouden zeker niet mogen voorkomen.

Ik zou ook wel eens willen weten hoe de politieagenten er nu op terug zien. Ik ben er ook wle van overtuigd dat ze er nu spijt van hebben, maar spijt komt te laat. Dat ze in zulke gevallen eerst nog een telefoontje gaan doen om toestemming te krijgen snap ik dus helemaal niet.

We zullen maar hopen dat het uiteindelijk toch nog meevalt en dat de jongen het overleeft en dat hij geen erge schade heeft opgelopen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.